Given the complexity of teaching, continuing teacher professional development (CPD) is essential for maintaining and enhancing teaching effectiveness, and bridging the gap between ever-evolving theory and practice. Technological advancements have opened new opportunities for digital tools to support CPD. However, the successful integration of such digital tools into practice poses challenges. It requires adherence to CPD prerequisites and acknowledgment of the complexity of the professional development process. This study explored the applicability of the developed digital PE teacher professional development TARGET-tool in a secondary school PE context. We examined the perceived usability of this tool and gained insights into the process of teachers’ professional development as a result of using the tool. Ten PE teachers from different schools implemented the TARGET- tool within their PE context for a period of 4 to 6 weeks. Individual semi-structured inter- views and the System Usability Scale provided insights into the perceived usability and the process of teacher professional development. The TARGET-tool demonstrated its potential as an effective tool for supporting teachers’ professional development. Future tool improve- ments were identified to further optimize the perceived usability, such as simplifying com- plex features, providing additional support and resources, and improving (data) presenta- tions. Using the Interconnected Model of Professional Growth as a theoretical basis, it was demonstrated how the use of the TARGET-tool engages teachers as active and reflective participants in their professional development and induces changes within the external domain, the domain of practice, the domain of consequences, and the personal domain.
This book consists of thirteen chapters with elaborations on several perspectives of the Universities kaleidoscope. The aim of our book is not meant as a purely scientific endeavour, but as a contribution to the future development of universities. The style is popular science, primarily targeted at our lecturers as one of the most important social capitals we have. As the book is addressed to them, all chapters discuss their role, directly or indirectly. The focus is always on the ability to offer students the best possible learning environment. This requires first and foremost a dialogue on the professional diversity of lecturers. Innovative behaviour appears to be crucial for all of them. In addition to these abilities of lecturers, the design of the curriculum is essential for all parties involved. A curriculum largely determines the themes and contents addressed, how work-related, engaging and stimulating learning activities are developed and how lecturers design these on the micro level based on their expertise. Frans Jacobs & Ellen Sjoer (Editors). (See also seperate chapters).
Eén van de opbrengsten van het afgeronde RAAK MKB IEZ project is een significante aanvulling van de kennisbank met daarin de afgeronde onderzoeken. Op dit moment heerst nog de overtuiging dat het zinvol is deze onderzoeken in combinatie met het eindrapport expliciet te implementeren in een bestaand, jaarlijks terugkerend, project genaamd Maritieme Innovatie en Duurzaamheid [MI&D]. Het project MI&D betreft een ontwerp project voor derde jaars Maritieme Techniek studenten en heeft vele raakvlakken met het uitgevoerde RAAK project. Het MIWB instituut is er van overtuigd dat het MI&D project nog veel meer gebruik zou kunnen maken van de bereikte onderzoeksresultaten van het IEZ project. Echter het (rigoureus) aanpassen van groot project (10 EC in de hoofdfase en een eindwerk) vraagt de nodige voorbereidingstijd. Het toepassen van nieuwe ‘content’ zal een tijdsinvestering te weeg brengen, waarbij gedacht moet worden aan de volgende zaken; (i) het matchen van de huidige projectopzet met de voorhanden nieuwe content (zoals uit het RAAK project) [wat kunnen en willen we overbrengen naar studenten?] (ii) het geschikt maken van de onderzoeksresultaten t.b.v. het onderwijs; i. in welk vorm willen het overbrengen? ii. didactische aspecten moeten meegenomen worden [hoe kunnen we het overbrengen?] (iii) het daadwerkelijk maken/aanpassen van de lesmaterialen; i. readers aanpassen ii. blackboard modules maken/aanpassen iii. sheets maken/aanpassen iv. overige (digitale) tools/voorbeelden/calculatiesheets aanpassen [hier het daadwerkelijk bouwen van de content/tools] Daar waar de tijd van docenten maar eenmaal kan worden ingezet, is de extra ondersteuning van een Top-up regeling uiterst welkom om gefocust, effectief en een maximale doorwerking van de opbrengsten vanuit RAAK MKB IEZ te bereiken. projectplan, De beroepspraktijk is nadrukkelijk betrokken bij de ontwikkeling van het MI&D project en zal zelf ook een rol spelen in dit project. Daarnaast is het project ook de plek binnen het curriculum van Maritieme Techniek waar de competenties analyseren, adviseren en onderzoeken worden afgetoetst van onze maritieme techniek studenten. doel van het project Het project MI&D binnen de bachelor-opleiding Maritieme Techniek te upgraden met de opbrengsten uit het RAAK MKB IEZ project. September 2016 t/m augustus 2017 zullen de activiteiten worden uitgevoerd. Binnen die periode zullen de werkzaamheden en resultaten klaar zijn eind december 2016. Januari 2017 zal als uitloop worden gepland. In de maand februari 2017 start vervolgens een nieuwe projectronde van MI&D (geüpgraded!) en loopt door tot de zomervakantie (1 semester)