persoon

Anna van Spanje-Hennes


Producten

13
product

Factsheet: Je brein de baas

Binnen het project Je Brein de Baas?! ‘Stress onder controle’ is onderzocht wat de ervaring van leerlingen en docenten in het voortgezet onderwijs is met het lespakket Je Brein de Baas?! ‘Stress onder controle’. De resultaten hiervan staan in deze factsheet.

PDF

31-12-2021
product

Slepend en soms ook slopend

Eindrappotage. De virusuitbraak en de maatregelen om die in te dammen, confronteert gezinnen met heel nieuwe uitdagingen. Door een beperking van hun sociale omgeving en fysieke leefruimte, zijn gezinnen noodgedwongen op zichzelf aangewezen. Ze zijn meer beperkt tot hun eigen woning en moeten (thuis)werk, thuisonderwijs en zorgtaken combineren. Ook kunnen er onzekerheden zijn over bijvoorbeeld gezondheid, werk- en financiële situatie en de maatschappelijke impact. Met dit onderzoek wordt onderzocht hoe gezinnen omgaan met de uitdagingen in deze coronatijd en hoe ze de inbreuk op hun normale leefomstandigheden ervaren. Op basis van die ervaringen worden conclusies en aandachtspunten geformuleerd voor de ondersteuning van gezinnen. Het doel van het onderzoek is tweeledig: • Zicht krijgen op een aantal thema’s (combinatie werk-gezin, gezinsfunctioneren, relatie grootouders-kleinkinderen) die aan het gezinsleven raken in deze coronatijd; • Aandachtspunten formuleren voor de ondersteuning van gezinnen.

PDF

28-02-2021
 Slepend en soms ook slopend
product

Weten wat je aan elkaar hebt

Full text met HU-account via bibliotheek@hu.nl. Sinds de transitie en transformatie in het jeugddomein is er een groeiende vraag naar ondersteuning door vrijwilligers. Vaak krijgen gezinnen en jongeren die vrijwillige ondersteuning ontvangen ook hulp en ondersteuning van pedagogisch professionals. Dit vraagt om goede samenwerking tussen de vrijwilligers en de professionals. Studenten van de opleiding Ecologische Pedagogiek en onderzoekers van het Lectoraat Jeugd van Hogeschool Utrecht onderzochten deze samenwerking. Zij kwamen tot de conclusie dat pedagogisch professionals de inbreng van vrijwilligers als medeondersteuners en als medeopvoeders onvoldoende benutten.

PDF

31-01-2021


Identifiers

DAI: info:eu-repo/dai/nl/417356102

Telefoonnummer

Email