Wat betreft de technische realiseerbaarheid van het bedrijfsidee hebben wij de wind mee
gehad. Onze Duitse producent is de grootste condoomfabrikant in Europa en produceert
jaarlijks 210 miljoen condooms. Het bedrijf produceert condooms van hoge kwaliteit "Made in
Germany", evenals de machines en laboratoriumuitrusting die nodig zijn voor de
condoomproductie. De machines zijn vervaardigd volgens de laatste stand van de techniek.
Hun grootste voordeel is de combinatie van know-how op het gebied van werktuigbouwkunde
en condoomproductie.
De eerste uitrol vindt plaats in de Benelux. In 2019 bedroeg de totale markt in de Benelux 50M
condooms. Van deze 50M condooms vertegenwoordigt Nederland er 30M en België ongeveer
20M (Nielsen FY, 2019). Topspeler Reckitt bezit met Durex meer dan 60% van deze markt. De
overige 40% wordt voornamelijk vertegenwoordigd door kleinere condoommerken, huismerken
en discount. De wijze waarop andere merken zich in het verleden hebben proberen te
differentiëren van Durex, is product-technisch. In tegenstelling tot anderen richten wij onszelf
voornamelijk op branding, het toevoegen van een beleving en maatschappelijke
betrokkenheid. Wat wij product-technisch wel anders doen dan Durex, zit hem in het vegan
aspect. De early customers binnen de doelgroep van Huzzy hechten waarde aan het
minimaliseren van hun ecologische voetafdruk. Daarom geven zij de voorkeur aan een
condoom waarbij er geen gebruik wordt gemaakt van dierlijke substanties. In het gros van alle
condooms bevindt zich de stof caseïne, een dierlijke substantie die wordt gewonnen uit
zuivelproducten. Onze Duitse producent beschikt over de juiste technologie en methodiek
waarmee dit uit het proces kan worden gehaald.
Op de verpakking faciliteert Huzzy een gedeelde verantwoordelijkheid voor haar gebruikers;
een QR-code op de zijkant van de verpakking waarmee de kosten kunnen worden gedeeld via
een betaalverzoek. Daarnaast zit er in iedere verpakking een Kamasutra kaart met een inclusief
en speels karakter.
De propositie van Huzzy komt tot uiting in haar branding en dus ook in de verpakking; gelijkheid
(roze), seksuele gezondheid (blauw) en duurzaamheid (groen).
Tijdens de haalbaarheidsstudie hebben wij kunnen concluderen dat we Huzzy op de juiste
manier hebben gepositioneerd. We zien een gestage groei in zowel sales als de omvang van
onze community.
Huzzy is een vrouwelijk georiënteerd condoommerk dat staat voor gelijkheid en diversiteit.
Om de ideale omstandigheden te creëren voor een zo aangenaam mogelijke seksuele ervaring, streeft Huzzy naar het verbeteren van het welzijn van de vrouw door het verspreiden van een positieve boodschap waarbij assertiviteit en controle een centraal concept vormen, zowel voor, tijdens en na het hebben van seks.