Hoe kunnen we health games verbeteren? De data tijdens het spelen wordt gegeneerd levert informatie de game beter bij de gebruiker aan te laten sluiten.
Met apps en games brengen bedrijven allerlei zorgoplossingen dichter bij patiënten. Vooral bij kinderen kunnen games een positieve invloed hebben. Wij kijken hoe we health games kunnen verbeteren op basis van de data die zij verzamelen, of hoe de data die met b.v. vragenlijsten verzameld wordt beter wordt als de vragenlijst gegamificeerd wordt.
DoelMkb-bedrijven in de creatieve industrie ontwikkelen games en apps die gebruikers helpen om gezonder te leven. Zij willen graag 'game engagement' (hoe betrokken kinderen zijn bij het spel) en gedragspatronen meten. Wij keken daarom wat zij daar voor nodig hebben.
Resultaten
01 januari 2017 - 01 september 2021
We verzamelen de data uit de games en proberen te achterhalen welke patronen in de data indicaties geven over verandering (verhogen/verlagen) van engagement en welke interventies kunnen helpen om een verhoging te versterken en een verlaging bij te buigen.