Poster manifestatieweek studenten, van 19 tot 21 november werkten 200 studenten van 12 verschillende schools aan vraagstukken van ondernemers met Groeningen als overkoepeld project/onderzoek
MULTIFILE
Introduction: Nursing students will come across stressful situations during their internships and will continue to do so in future practice. Because of the impact stress can have on performance, nursing students need to be equipped to work and collaborate in such situations. Careful consideration of the needs and desires of nursing students should be taken in account, in order to create a training environment that fosters students' ability to learn to collaborate under stress. Aim: The aim of this study is to identify viewpoints of undergraduate nursing students towards the learning of collaboration in stressful situations, to understand their needs and desires, and to improve educational designs for training to collaborate in stressful situations. Methods: We conducted a Q-methodology study, a mixed methods approach that studies and charts subjectivity, and uses a by-person factor analytical procedure to create profiles of shared viewpoints. The process of our Q-study is based on the following five steps: Q-set development (54 statements), participant selection (n = 29), Q-sorting procedure, data analysis, and factor interpretation. Results: Q-factor analysis resulted in two prevailing factors that answer our research question. Twenty-five students loaded on these two factors, and factor interpretation resulted in Profile 1 “Practice makes perfect, so let's do it” and Profile 2 “Practice is needed, but it scares me”. Whereas Profile 1 regarded learning to collaborate in stress mainly as a challenge, Profile 2 appeared anxious despite feeling the necessity to learn this. An overarching consensus factor revealed the importance of a learning environment in which mistakes can be made. Discussion: The two described profiles align with the biopsychosocial model of challenge and threat, and could help to recognize and address the individual needs of nursing students when learning to collaborate in stressful situations. Incorporating these profiles in training may guide students towards a more challenge-like appraisal of stressful situations.
DOCUMENT
Presentatie van rapport over: 'Groene Hart Werkt! door kennis en kunde'. Inventariseer de behoefte en wijze waarop de Groene Hart Academie verduurzaamd kan worden en werk een businessplan en actieplan uit zodat de leden van de bestuurlijke tafel Groene Hart Werkt! zich een beeld kunnen vormen over de kansen van een doorstart en de toekomstige positie van de Groene Hart Academie zodat zij haar rol kan blijven vervullen en nieuwe projecten kan blijven aanjagen en uitvoeren.
DOCUMENT
Storymaps met overzicht van alle groene plekken in de binnenstad van Groningen. Een verkennend onderzoek in het kader van het onderzoeksproject 'Groene Parels'. Focus ligt op het verkennen van verborgen groen en hun zichtbaarheid en aantrekkelijkheid als koelteplekken.
LINK
Beschrijving van de focus van het project 'Groene Campus'. Onderdeel van de Innovatiewerkplaats Campus Design onder het lectoraat facility management en het Kenniscentrum NoorderRuimte van de Hanze.
YOUTUBE
Amersfoort heeft een aantal ruimtelijke knelpunten die vergelijkbaar zijn met die van veel andere steden, zoals gebrekkige ecologische en recreatieve verbindingen tussen stad en ommeland, onvoldoende buitenspeelruimte voor kinderen, het stedelijk warmte-eiland, een fragiel watersysteem en voortschrijdende verstening. Als antwoord op met name de eerste twee ruimtelijke opgaven ontwikkeldede lokale vereniging Duurzaam Soesterkwartier het concept het Groene Spoor. In het kort komt het Groene Spoor neer op het creëren van een groenrecreatieve verbinding tussen de stad en het ommeland.
DOCUMENT