1e alinea column: De (mobiele) digitale wereld dwingt bedrijven steeds meer zich op beweging en op de kern van hun toegevoegde waarde te organiseren. Met het toenemen van transparantie brengt internet als het ware de cent terug in de business. En we moeten weer terug naar het begrip waarom bedrijven eigenlijk bestaan, namelijk dat ze goedkoper dan de markt samenwerking kunnen organiseren.
LINK
Als beginnende websurfer ontwikkelt u al snel enige basiskennis en vaardigheden in het gebruik van Internet. Helaas blijft het vervolgens daar ook vaak bij, ook als u inmiddels naar de categorie gevorderden bent gepromoveerd. Dit doet zich vooral gelden als het gaat om het gebruik van het Internet als informatiebron. Hoewel u bij het zoekproces kunt beschikken over een heel scala aan instrumenten, beperkt u zich in de meeste gevallen tot een eenzijdige manier van zoeken. Inderdaad, via uw favoriete instrument, de zoekmachine.
Door de toegenomen concurrentie tussen winkelgebieden is een effectieve marketing cruciaal om de gunst van de consument te winnen. Internet en social media kunnen daarin een belangrijke rol spelen. Toch maken veel winkelcentra nog geen of onvoldoende gebruik van deze marketingkanalen, terwijl zij een positieve uitwerking kunnen hebben op de consumentenbinding en omzet.