Recentelijk is een discussie ontstaan over scholen in kwaliteitsmanagement, met nadruk op het verschijnsel van de reflectieve school. Van Kemenade en Hardjono pleiten voor vier scholen en van alle vier zou de kwaliteitsmanager de bijbehrende competenties oeten bezitten.
DOCUMENT
Het nieuwe accreditatiestelsel doorgelicht m.b.v. scholen in kwaliteitsmanagement, paradigma's en kwaliteitsmethode K2F.
DOCUMENT
Kwaliteit in het algemeen, maar zeker in het hoger onderwijs, gaat om waarden. Hardjono, Shiba en Jouslin de Noray, allen verbonden aan de European Organisation for Quality definieren drie waardenorientaties in kwaliteitsmanagement: control, continue verbetering en breakthrough. In deze introductie op het boek een verheldering van deze drie paradigma's.
DOCUMENT
Rond opdrachtgeverschap bestaan verschillende paradigma's. Leef je je in een bepaalde denkwereld, dan zie je bepaalde zaken wel en andere niet. Daarover gaat Opdrachtgeverschap in negen paradigma's, met daarin 9 bijdragen vanuit 9 perspectieven.
DOCUMENT
Purpose - The purpose of this paper is to propose a fundamentally new extension of the marketing paradigm. This is theoretically and practically necessary since in the authors' view there is an insufficient balance between customer and brand thinking. Design/methodology/approach - While the marketing paradigm is focused on customers, marketing strategy focuses on both the demand and supply side of the market. The authors suggest bringing the paradigm and strategy more in line by adding the brand identity into a new, more balanced, marketing paradigm, called identity based marketing. Findings - The brand identity can be considered the representative of the resource based view since identity will be based on competences and capabilities. Although branding is widely accepted as a marketing issue it has until now not been dealt with within the scope of the marketing paradigm. Originality/value - Adding branding to the highest level in the marketing theory hierarchy (marketing as concept/paradigm, strategy, and tactics), has important implications for marketing practice and leads to a research agenda with more emphasis on the relation between (changes in) brand identity and customer perceptions and needs. © Emerald Group Publishing Limited.
DOCUMENT
Toelichting op presentatie 'Inspiratie voor synergie' m.n., het creatieve proces en wat anders kijken naar organiseren met Spiral DynamicsIntegral betekent, a.h.v. 4 thema's: Groter groeien (werving) Meer ondernemerschap Vergroten onderlinge toegevoegde waarde Verkrijgen leuker en gaver werk
DOCUMENT
De gezondheidstechnologie ontwikkelt zich snel. De Haagse Hogeschool doet veel onderzoek naar de toepassing van nieuwe technologieën als het gaat om vitality, cure en care. Deirdre Beneken genaamd Kolmer, lector Mantelzorg aan De Haagse Hogeschool, en Ineke van der Meule, directeur Centrum voor Lectoraten en Onderzoek, over de uitdaging om instrumentele en relationele paradigma's in elkaar te laten grijpen die van nature niet hand in hand gaan.
DOCUMENT
Dit boek richt zich op praktijkgericht onderzoek binnen het Hoger beroepsonderwijs. Het gaat hierbij om onderzoek dat ontstaat vanuit de beroepspraktijk met als doel de beroepspraktijk beter te begrijpen en op basis hiervan te komen tot onderbouwde verbetering of vernieuwing. Het boek richt zich op hogeschoolstudenten, begeleiders van deze studenten en professionals in het werkveld. Het boek biedt hen een referentiekader voor het maken van een gedegen onderzoeksontwerp, gebaseerd op beargumenteerde keuzes voor een bepaalde onderzoeksstrategie en onderzoeksmethoden. Het besteedt aandacht aan onderzoeksparadigma's, het zoeken en gebruiken van wetenschappelijke literatuur, de implementatie van een vernieuwing of verbetering en aan het rapporteren van de uitkomsten.
DOCUMENT
Over de vaardigheden voor een kwaliteitsmedewerker in de 21e eeuw
DOCUMENT