Rondom de Baanstee-Noord in Purmerend is een bijzondere natuurzone aangelegd. De variatie aan plantensoorten, kleine zoogdieren, vogels, amfibieën, vissen en insecten is groot. Als onderdeel van het ecologisch netwerk van Purmerend wil de gemeente de bekendheid van het gebied vergroten en burgers de natuur laten beleven.De Factsheet is onderdeel van het CoE Groenproject 'Natuurinclusief gedrag van burgers'.
DOCUMENT
Begin 2018 is in Zuid Kennemerland en Purmerend/Beemster in het kader van het tegengaan van schoolverzuim onder jongeren in deze regio het team Breed Inzetbare Professionals opgericht. Een Breed Inzetbare Professional (BIP) is in staat het kind door de hele keten heen te begeleiden. Voor het kind betekent dit dat er sprake is van een beperking van de vele schakelmomenten. In plaats van het kind dat door de keten beweegt langs verschillende professionals, beweegt het kind zich samen met één Breed Inzetbare Professional door de keten. Deze wijze van interdisciplinair samenwerken rond het van school verzuimende kind is nieuw in Nederland.
DOCUMENT
Bespreking van twee ontwerpen voor inpassing woningbouw in regio Waterland.
DOCUMENT
In Purmerend krijgen sociale professionals volop de gelegenheid om actieve buurtbewoners te betrekken in hun werk en informeel nabij te zijn. Zij krijgen een grote professionele handelingsvrijheid en laten de specifieke context de inhoud van hun werk bepalen. Vooralsnog kleeft er wel een nadeel aan: dit type werken blijkt niet voor iedere professional haalbaar of wenselijk.
LINK
Abstract Background: Integrated disease management with self-management for Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD) is effective to improve clinical outcomes. eHealth can improve patients’ involvement to be able to accept and maintain a healthier lifestyle. Eventhough there is mixed evidence of the impact of eHealth on quality of life (QoL) in different settings. Aim: The primary aim of the e-Vita-COPD-study was to investigate the effect of use of eHealth patient platforms on disease specific QoL of COPD patients. Methods: We evaluated the impact of an eHealth platform on disease specific QoL measured with the clinical COPD questionnaire (CCQ), including subscales of symptoms, functional state and mental state. Interrupted time series (ITS) design was used to collect CCQ data at multiple time points. Multilevel linear regression modelling was used to compare trends in CCQ before and after the intervention. Results: Of 742 invited COPD patients, 244 signed informed consent. For the analyses, we only included patients who actually used the eHealth platform (n = 123). The decrease of CCQ-symptoms was 0.20% before the intervention and 0.27% after the intervention; this difference in slopes was statistically significant (P = 0.027). The decrease of CCQ-mental was 0.97% before the intervention and after the intervention there was an increase of 0.017%; this difference was statistically significant (P = 0.01). No significant difference was found in the slopes of CCQ (P = 0.12) and CCQ-function (P = 0.11) before and after the intervention. Conclusion: The e-Vita eHealth platform had a potential beneficial impact on the CCQ-symptoms of COPD patients, but not on functional state. The CCQ-mental state remained stable after the intervention, but this was a deterioration compared to the improving situation before the start of the eHealth platform. Therefore, health care providers should be aware that, although symptoms improve, there might be a slight increase in anxiety and depression after introducing an eHealth intervention to support self-management. Trial registration: Our study is registered in the Dutch Trial Register (national registration of clinical trails, mandatory for publication) with number NTR4098 and can be found at http://www.trialregister.nl/trial/3936.
DOCUMENT
This paper addresses the following question: What is the current opinion and conception of ordinary Dutch people regarding the influx of refugees from the Middle East, and how can local government formulate a policy on this issue?
DOCUMENT
Gouden tip: stem je dienstverlening af op de vraag van cliënten. Open deur? Nee, het gebeurt te weinig, zegt lector Toegankelijkheid van het recht bij Hogeschool InHolland, Ineke van den Berg. Met haar Basisboek Legal Design traint ze HBO-juristen in het toegankelijk maken van juridische diensten.
LINK