Purpose – The purpose of this paper is to explore the characteristics of talent in relation to international business to facilitate selection and development of talent in human resources (HR) and human resource development (HRD).Design/methodology/approach – A mixed method design was used: focus groups with business professionals to identify the characteristics of highly talented international business professionals (HTIBP), resulting in a concept profile; Delphi study for validation; systematic comparison of the opencoding results to existing literature to identify characteristics of talent.Findings – A specific and concise profile of HTIBP has been developed. This profile has five domains: achieving results; communicating; innovating; self-reflecting; seeing patterns and interrelationships in a global context. From literature cross-referencing, we have identified innovating, being creative andhaving a drive to achieve results are most distinguishing for HTIBP.Practical implications – The paper facilitates an ongoing discussion about what constitutes talent, and offers new perspectives for companies to consider when selecting and developing talent.Originality/value – The conceptual contribution of the paper offers a fresh and practical empirical perspective on what talent entails.
DOCUMENT
In de eerste helft van 2023 heeft het lectoraat Human Capital een onderzoek verricht onder jonge hbo-professionals die afgestudeerd zijn bij de Business en Finance opleidingen van Hogeschool Inholland. We kwamen erachter dat we daar eigenlijk weinig gestructureerde informatie over hebben. Recent systematisch onderzoek naar de attitudes en verwachtingen van jongeren ten opzichte van werk ontbreekt (Wilthagen, 2023). Dit onderzoek kan bijdragen aan meer inzicht hierover, en dan van een specifieke groep jongeren: hbo-professionals in het Business & Finance domein. De resultaten van dit onderzoek bieden inzichten aan werkgevers over wat jonge hbo-professionals beweegt en hoe ze hen aan hun organisatie kunnen binden. Het biedt ook inzicht aan onze studenten: wat kunnen zij verwachten bij hun eerste stappen op de arbeidsmarkt? En tenslotte kunnen we als Hogeschool Inholland de inzichten meenemen in onze curriculumontwikkeling. In een kwalitatief onderzoek zijn we ingegaan op vragen als: Wat komen jonge professionals tegen als ze landen op de arbeidsmarkt? Wat hebben ze, terugkijkend, gehad aan hun opleiding en wat hebben ze pas geleerd op de werkvloer? Wat vinden ze belangrijk aan hun werk en wat aan hun werkgevers? Welke verwachtingen hebben zij met betrekking tot hun loopbaan? En tenslotte, welke verschillen zijn er tussen de verschillende Business & Finance richtingen? Het onderzoek heeft verrassende inzichten opgeleverd, die we in deze publicatie beschrijven.
DOCUMENT
The main question in this PhD thesis is: How can Business Rules Management be configured and valued in organizations? A BRM problem space framework is proposed, existing of service systems, as a solution to the BRM problems. In total 94 vendor documents and approximately 32 hours of semi-structured interviews were analyzed. This analysis revealed nine individual service systems, in casu elicitation, design, verification, validation, deployment, execution, monitor, audit, and version. In the second part of this dissertation, BRM is positioned in relation to BPM (Business Process Management) by means of a literature study. An extension study was conducted: a qualitative study on a list of business rules formulated by a consulting organization based on the Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission risk framework. (from the summary of the Thesis p. 165)
DOCUMENT
Poster presentation, Hanze Research Dag, Hanzehogeschool Groningen, januari 2013
DOCUMENT
This report provides the global community of hospitality professionals with critical insights into emerging trends and developments, with a particular focus on the future of business travel. Business travellers play a pivotal role within the tourism industry, contributing significantly to international travel, GDP, and business revenues.In light of recent disruptions and evolving challenges, this forward-looking study aims not only to reflect on the past but, more importantly, to anticipate future developments and uncertainties in the realm of business travel. By doing so, it offers strategic insights to help hospitality leaders navigate the ever-evolving landscape of the industry.Key findings from the Yearly Outlook include:• Recovery of International Travel: By 2024, international travel arrivals have surpassed 2019 levels by 2%, signalling a full recovery in the sector. In Amsterdam, there was a 13% decrease in business traveller numbers, offset by an increase in the average length of stay from 2.34 to 2.71 days. Notably, more business travellers opted for 3-star accommodations, marking a shift in preferences.• Future of Business Travel: The report outlines a baseline scenario that predicts a sustainable, personalised, and seamless business travel experience by 2035. This future will likely be driven by AI integration, shifts in travel patterns—such as an increase in short-haul trips, longer stays combining business and leisure—and a growing focus on sustainability.• Potential Disruptors: The study also analyses several potential disruptors to these trends. These include socio-political shifts that could reverse sustainability efforts, risks associated with AI-assisted travel, the decline of less attractive business destinations, and the impact of global geopolitical tensions.The Yearly Outlook provides practical recommendations for hospitality professionals and tourism policymakers. These recommendations focus on building resilience, anticipating changes in business travel preferences, leveraging AI and technological advancements, and promoting sustainable practices within the industry.
DOCUMENT
Het Handboek e-business geeft inzicht in de manier waarop ICT onze levens en onze wereld aan het veranderen is. Het reikt de (toekomstige) ondernemer en manager handvatten aan om ontwikkelingen sneller te signaleren, consequenties voor de strategie te doorzien en daardoor beter te kunnen reageren op deze ontwikkelingen. Het biedt handvatten voor het samenstellen van een 'digitale agenda' voor elke organisatie. Professionals maar vooral ook beleidsmakers kunnen daar hun voordeel mee doen. Het Handboek e-business biedt ook aanknopingspunten voor docenten en studenten in het hoger onderwijs. Reacties op dit boek zijn welkom op: b.raessens@onsnet.nu U heeft het volgende product toegevoegd aan uw winkelmandje: Handboek e-business (4e druk)
DOCUMENT
Poster presentation at Hanze Research Day 26 January 2016.
DOCUMENT
‘Bedrijfsprocessen uit de cloud, business rules als succesfactor’ is een publicatie van het Platform Outsourcing Nederland en is het verslag van een onderzoek van de Hogeschool Utrecht, Lectoraat Extended Enterprise Studies, die tot stand is gekomen met een subsidie van het PON (Platform Outsourcing Nederland).
MULTIFILE
Hoe kan business onderwijs bijdragen aan een economie die deugt? Dat is de centrale vraag van de onderzoekslijn Reshaping Business Education (RBE) waar lector Jacco van Uden van De Haagse Hogeschool zich druk om maakt. Hierbinnen richt ik me in de periode april 2021-december 2022 op de vraag hoe het business onderwijs een plek kan geven aan ‘omgaan met onzekerheid’. Als kunstenaar weet ik dat onzekerheid ook een creatieve kracht is, die ingezet kan worden in een business context. Onzekerheid als bron van innovatie. In Jacco als lector Change Management heb ik een medestander gevonden voor dit onderwerp.
MULTIFILE