There still remains many challenges in creating an effective and efficient cloud gaming operation able to handle the new release games of today. There are also many existing paths to creating a cloud gaming architecture. In this paper some of the different approaches, that are beyond that of just remote rendering, are analysed giving insight into the operational approach of each technology. Currently there is a growing number of initiatives in cloud game architectures that vary in significant ways. Although there are many varying technologies, with a lot of promises, the ultimate goal of a cloud game engine is something unique to what has been before. It really is about providing a modular and scalable approach but within a controllable and sandbox like environment.
DOCUMENT
Jaarrekeningcontrole en risicomanagement in de cloud.
LINK
Vandaag de dag is er geen enkele leverancier van informatietechnologie die cloud computing niet heeft omarmd. Die term werd (voor zover ik kan nagaan) in 2006 voor de eerste keer publiekelijk gebruikt door Google’s Eric Schmidt, die daaraan toevoegde dat hij het idee had dat niemand begreep waar het om ging, maar dat het wel enorme mogelijkheden bood. Cloud computing heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt, vooral omdat individuele computergebruikers het al vanaf het begin enthousiast omarmden en het gebruik ervan stimuleerden in hun dagelijkse werk.
DOCUMENT
Dit artikel beschrijft een onderzoek waarbij gekeken is naar mogelijkheden die Business Rules Management-concepten bieden bij het aanbieden van bedrijfsprocessen as a service via een cloud-dienst. BRM helpt bedrijven door het gestructureerd vastleggen van organisatorische keuzes en regels waaraan organisaties moeten voldoen. http://intelligence.agconnect.nl/content/dynamisch-cloudsourcen-van-bedrijfsprocessen
DOCUMENT
Offering games in the cloud is something being realised by many operations, but still there are diverse challenges in conducting this successfully. Currently it is expected that graduating game development students will have at least one published game and a chance to experience the release phase and post-production aspects of game development. This led to the inspiration for a project to create the first University cloud games channel in an effort to stop our game development history being lost due to reasons such as storage media failure, along with providing an avenue for students to experience game release, operation and community management. A study evaluated various technologies and requirements from stake-holders. The criteria created was then used to identify the best approach to undertake and implement. The results includes the selection and development of the University games channel using an asset streaming solution in partnership with Uiomik. along with the supporting processes for games to be delivered to the platform. This solution makes use of specialised offline asset compression combined with asset streaming prediction. The game requires no installation and the performance of the caching of the game required to start playing was profiled and found to perform at an average of 29 percent of the total game size for our student games, that was then compared to the results of industry games that performed on average at 4 percent.
DOCUMENT
‘Bedrijfsprocessen uit de cloud, business rules als succesfactor’ is een publicatie van het Platform Outsourcing Nederland en is het verslag van een onderzoek van de Hogeschool Utrecht, Lectoraat Extended Enterprise Studies, die tot stand is gekomen met een subsidie van het PON (Platform Outsourcing Nederland).
MULTIFILE
Bij onderzoek naar incidenten als fraude en handel met voorkennis is digitale informatie onmisbaar. Het selecteren, verwerken en doorzoeken van deze informatie wordt 'e-discovery' genoemd. Er zijn diverse zaken waar een bedrijf dat gegevens in de cloud wil opslaan op moet letten ten aanzien van e-discovery, bijvoorbeeld bestandskenmerken, snelheid en bestandsformaten, het land waar de gegevens worden opgeslagen en authenticatie.
DOCUMENT
The cloud has become an essential part of our daily lives. We use it to store our documents (Dropbox), to stream our music and films (Spotify and Netflix) and without giving it any thought, we use it to work on documents in the cloud (Google Docs).
DOCUMENT
Zijn mkb-accountantskantoren al zo ver dat digitalisering en automatisering volledig worden omarmd? Kunnen ordners en aktetas worden vervangen door de cloud? Verkennend onderzoek schetst een ontnuchterend beeld.
LINK