De hoofdvraag die beantwoord wordt in dit onderzoek is de volgende: Hoe kan de beleving van bezoekers van Nationaal Park Weerribben Wieden geoptimaliseerd worden in de verschillende fasen van de customer journey? De volgende sub vragen worden beantwoord in dit onderzoek: - Met welke touchpoints zijn de verschillende fasen van de customer journey ingericht? - Welke promotionele boodschap (motivaties en belevenissen) worden gecommuniceerd door middel van de touchpoints? - Welke touchpoints worden gebruikt door de bezoekers (dagbezoekers en verblijfstoeristen)? - Naar welke ervaringen/belevenissen is de bezoeker op zoek (motivaties)? Na het beantwoorden van de onderzoeksvragen worden aanbevelingen gedaan over de vraag hoe de touch points nog beter in te richten zijn om die beleving/ervaring verder te optimaliseren.
DOCUMENT
Het adviesrapport onderzoekt hoe het vervoersgedrag van dagbezoekers in Zwolle kan worden verduurzaamd, met name door het gebruik van de auto te verminderen en het openbaar vervoer aantrekkelijker te maken. In opdracht van de gemeente Zwolle werd kwalitatief en kwantitatief onderzoek uitgevoerd, waarbij bestaande data en interviews werden geanalyseerd. Het rapport identificeert de belangrijkste factoren die bepalen waarom 75% van de bezoekers de auto verkiest, zoals comfort, snelheid, en flexibiliteit. Aanbevelingen omvatten het verbeteren van de kwaliteit van informatie, effectieve marketing, en de ontwikkeling van mobiliteitshubs. Daarnaast wordt voorgesteld om bewustwordingscampagnes te lanceren, samenwerkingen te bevorderen voor kortingen, en parkeertarieven te verhogen om autogebruik te ontmoedigen. Een geïntegreerde aanpak is essentieel om zowel gedragsverandering als structurele aanpassingen te realiseren en zo de duurzaamheidsdoelstellingen van de stad te behalen.
MULTIFILE