Since the late 1990s, city councils have become increasingly aware of the potential for information technologies (ICTs) to improve the management of cities and as an instrument for economic and social policy. This has resulted in a wave of urban ICT strategies and policies, such as the adoption of ICTs within the city administration itself, projects that facilitate access to ICTs by weaker social groups and policies to improve the urban electronic infrastructure. By comparing eight cities - Barcelona, Cape Town, Eindhoven, Johnnesburg, Manchester, Tampere, the Hague and Venice - this book examines a range of innovative urban e-governance strategies and develops a framework of analysis that permits a common approach. Throughout the book, a distinction is made between access policies (aimed at improving access to ICTs for all citizens), content policies (directed to improve the use of ICTs in the city administration and semi-public domains) and infrastructure policies (to improve the provision of broadband infrastructure). For each of the cities, e-strategies and policies are critically reviewed and compared. The book reveals that urban e-strategies have evolved from an internal and technology-centred orientation to a more outward-looking approach.
MULTIFILE
Informatie- en communicatietechnologie (ICT) is doorgedrongen tot alle niveaus van de economie en samenleving. Bestaande grenzen tussen markten, bedrijven en consumenten worden opengebroken en nieuwe producten en diensten zijn steeds sneller, slimmer en goedkoper beschikbaar voor grote groepen consumenten. Door het toepassen van ICT kunnen transacties efficiënter en effectiever tot stand komen, als we tenminste met de nieuwe technologie leren omgaan. In E-business your business beschrijft de auteur het multidisciplinaire karakter van e-business. Het boek gaat over de invloed van ICT op de organisatie, de strategie en de marketing. Belangrijke ontwikkelingen zoals e-marketing, weblogs, RFID, internettelefonie, co-creatie, offshore outsourcing en mass customization worden op een heldere manier beschreven. Daarnaast geeft de auteur vijftig concrete tips om de omzet via internet te verhogen. Met dit boek raken studenten en managers vertrouwd met de wereld van e-commerce, e-business en internet.
MULTIFILE
Het ontwikkelen van een goede multichannel strategie is één van de belangrijkste uitdagingen waar retailers vandaag de dag voor staan. Een toenemend aantal ‘traditionele’ retailers ziet het opzetten van een webshop als een belangrijke aanvulling op hun fysieke winkels en probeert te profiteren van de groeiende e-commerce markt. Om retailers te helpen bij de uitdagingen die het combineren van een webshop met fysieke winkels met zich mee brengen, hebben PwC en de Hogeschool van Amsterdam een verkennend onderzoek uitgevoerd. Het doel van het onderzoek is om in kaart te brengen hoe multichannel retailers hun bedrijf optimaliseren. In het bijzonder wordt gekeken naar de strategische en operationele uitdagingen waar multichannel retailers voor staan en de manieren waarop zij deze aanpakken. De resultaten zijn gebaseerd op interviews en een online enquête onder 41 multichannel retailers in Nederland.