Deze visualisatie is het resultaat van een kwalitatief onderzoek waarin het empathie kompas (Smeenk, 2019) gebruikt is om te onderzoeken en visualiseren hoe studenten van verschillende hogescholen begrip ontwikkelden voor het maatschappelijk vraagstuk rondom synthetische drugs gedurende hun deelname aan het project ‘Pilletje hier, Pilletje daar’. Met dit project wil het Openbaar Ministerie (OMspaces) bij jongeren bewustwording genereren en het gesprek aangaan rond het vraagstuk. Het empathie kompas kan studenten en docenten helpen meer begrip te ontwikkelen voor de stakeholders in een complex vraagstuk. Deze visualisatie is gebaseerd op interviews voor, tijdens en na het project en maakt zichtbaar welke impact meedoen aan dit project heeft op de empathie ontwikkeling van de studenten en hoe zij zich bewegen door de perspectieven op het empathie kompas. Naast resultaten bevat de visualisatie ook aanbevelingen voor iedereen die aan de slag wil met empathische vorming.
DOCUMENT
Jongeren zijn de vergeten groep van de coronacrisis. Zij zitten in een fase waarin zij de wereld ontdekken, zich losmaken van hun opvoeders en een eigen identiteit ontwikkelen. Dat alles wordt gedwarsboomd door de coronacrisis. Hoe zijn jongerenwerkers voor ze opgekomen?
MULTIFILE
Empathy is considered a key factor in excellent performance in the field of professional communication (Fuller, et al., 2018). Despite this, training empathy competence is not a current focus for many professional programs. This may be because there is no known model of empathy competence applied to professional communication contexts. Furthermore, how exactly empathy plays a role in the success or failure of communication projects is not known.
DOCUMENT
Hulpverlening vindt door de coronacrisis in veel gevallen digitaal plaats, evenals het onderwijs. Echter is de inhoud van de lessen nog steeds gericht op fysieke hulpverlening. Het onderwijs zou de kans moeten grijpen om digitale hulpverleningsvaardigheden aan te leren aan de studenten van Social Work.
MULTIFILE
Maatschappelijke vraagstukken worden steeds nijpender. Van dementie tot klimaatverandering en corona; we hebben er als mensen, burgers, bewoners en stadsgebruikers – al dan niet door eigen ervaring – een gevoel bij. Het echt begrijpen en aanpakken van deze vraagstukken is echter lastig, want er is niet één eigenaar. Alles hangt samen, is verweven en ook nog eens veranderlijk. Overzicht krijgen en samen beslissingen nemen over noodzakelijke stappen blijkt lastig. Complexe vraagstukken raken zo verweesd. Design en meer specifiek co-design – creatief samenwerken met anderen – wordt steeds meer gezien als mogelijke aanpak voor dit soort vraagstukken en samenwerkingen omdat het kan omgaan met complexiteit en met onzekerheid, optimistisch is en onderzoekend van aard. Met een co-designaanpak kunnen we een gedeeld verlangen vinden en daarmee komen we in verbinding met elkaar. Door vervolgens samen te zoeken naar mechanismen die tot de gewenste waarden kunnen leiden, krijgen we inzichten hoe een problematische situatie te kantelen. Dat stelt ons in staat om alternatieve toekomsten te verbeelden. Die helpen ons op weg naar een betere, groenere en socialere wereld en maatschappelijke verandering.
DOCUMENT
Empathy is an important competence for communication professionals. This article investigates two aspects of empathy in an educational setting: the validity of self versus other assessments and the manifestation of empathy in communicative behaviors. Communication students were given a mediating role in discussions with two clients and their empathy was measured using self-ratings and client assessments. Videos of highest- and lowest-rated students were analyzed to identify empathy-related behaviors. No correlation was found between self-rated empathy and clients’ assessments. Several verbal and nonverbal behaviors corresponded to empathy: body language, an other-orientation in asking questions, paraphrasing, and a solution orientation.
DOCUMENT
Historical empathy can be helpful when learning history. However, we do not know what students do when completing an empathy-task or how they perceive this type of task. In the explorative study presented in this article, we recognized different types of empathy-tasks, we saw students showing cognitive as well as affective elements in their responses on an empathy task, and we learned that students think that empathy-tasks are mainly useful to remember facts. Students also mentioned comparing the past with the present and imagining other people’s lives as goals of empathy-tasks.
DOCUMENT
Empathy competence is considered a key aspect of excellent performancein communication professions. But we lack an overview of the specificknowledge, attitudes, and skills required to develop such competence inprofessional communication. Through interviews with 35 seasoned communication professionals, this article explores the role and nature ofempathy competence in professional interactions. The analysis resulted in aframework that details the skills, knowledge, and attitudinal aspects ofempathy; distinguishes five actions through which empathy manifests itself;and sketches relationships of empathy with several auxiliary factors. Theframework can be used for professional development, recruitment, and thedesign of communication education programs.
DOCUMENT
Socially aware persuasive games that use immersive technologies often appeal to empathy, prompting users to feel and understand the struggles of another. However, the often sought-after standing in another's shoes' experience, in which users virtually inhabit another in distress, may complicate other-oriented empathy. Following a Research through Design approach, we designed for other-oriented empathy - focusing on a partaker-perspective and diegetic reflection - which resulted in Permanent; a virtual reality game designed to foster empathy towards evacuees from the 2011 Fukushima Daiichi nuclear disaster. We deployed Permanent 'in the wild' and carried out a qualitative study with 78 participants in the Netherlands and Japan to capture user experiences. Content Analysis of the data showed a predominance of other-oriented empathy across countries, and in our Thematic Analysis, we identified the themes of 'Spatial, Other, and Self -Awareness', 'Personal Accounts', 'Ambivalence', and 'Transdiegetic Items', resulting in design insights for fostering other-oriented empathy through virtual reality.
DOCUMENT
Empathy tasks, which invite students to identify with historical actors or describe their perspectives, are a common phenomenon in history education. The aim of this study is to explore the differences in students’ answers when completing an empathy task asking for an account written in first person (“imagine you are in the past”) or in third person (“imagine someone in the past”), or a task in which no empathy at all is asked. Students in Dutch secondary education (N = 254) participated by completing a task on the Dutch Iconoclasm. Our analysis of student answers focused on aspects of historical empathy: historical contextualization, affective elements and perspective taking.We found that both empathy tasks stimulated students to include concrete details and emotions of historical actors. The texts of students who were not asked to empathize included more multiple perspectives. Students who completed the empathy task in first person, showed more presentism and moral judgements of the past than students who completed a task in third person.
LINK