Hoe vertaal je de strategie van een organisatie in een huisvestingsstrategie? Hoe creëer je een duurzaam evenwicht tussen de dynamische vraag en het statische aanbod? Hoe kun je de prestaties van de huisvesting continu monitoren en optimaliseren? Hoe kun je ingrijpende huisvestingsoperaties initiëren en (bij)sturen? Hoe creëer je een huisvestingsorganisatie die berekend is op al deze taken? Huisvestingsmanagement geeft duidelijke antwoorden op bovenstaande vragen.De vele praktijkvoorbeelden geven een goed beeld van het vakgebied, van de vragen waarmee alle organisaties worstelen, maar ook van verschillen tussen organisaties. Alle hoofdstukken bevatten handige kernbegrippen in de kantlijn, gekoppeld aan het register, en heldere samenvattingen. Ook bevat het boek een afkortingenlijst en literatuurlijst voor verdere verdieping. Huisvestingsmanagement is geschreven voor hbo-studenten van Facilitair Management, Corporate Real Estate Management en Vastgoed en Makelaardij. Daarnaast is het boek zeer geschikt als naslagwerk en zelfstudieboek voor professionals in het vakgebied. Het boek is ook beschibaar als e-book. Wat is nieuw in de tweede editie van Huisvestingsmanagement?De tweede druk van Huisvestingsmanagement is uitgebreid met actuele praktijkvoorbeelden en tekstblokken over onder meer duurzaam bouwen, herbestemming en smart buildings. Thema’s als de toegevoegde waarde van gebouwen en faciliteiten zijn verder uitgewerkt op basis van de nieuwste inzichten. Ook bevat deze editie een nieuw slothoofdstuk over reflecties op het vakgebied, de relatie tussen CREM en FM, en actuele ontwikkelingen zoals big data.
LINK
Met voorlichtingscampagnes kun je het gedrag van mensen beïnvloeden. Om dit effectief te doen, zijn heldere strategische keuzes nodig. Hoe kom je tot zo'n campagnestrategie? De sociale wetenschap geeft hier steeds meer inzichten in. Om deze inzichten in de praktijk toe te passen, is het Campagne Strategie Instrument ontwikkeld. Dit instrument helpt om een analyse van het gedrag en onderbouwde keuzes te maken. Zo kan er vanuit de beleidsopgave een kansrijke campagnestrategie ontwikkeld worden. Doel: Met het gespreksmodel kom je tot onderbouwde keuzes voor een campagnestrategie. Het geeft in één oogopslag weer welke stappen er gezet moeten worden om hiertoe te komen. Dit gespreksmodel is gebaseerd op het rapport "Gedragsverandering via campagnes" (Ministerie van Algemene Zaken, 2011). Gebruik: het gespreksmodel kan als opening voor het eerste gesprek met de opdrachtgever (Ministerie) en opdrachtnemer (reclamestrategen) dienen. De stappen in het gespreksmodel kunnen worden doorlopen aan de hand van de vragenlijst.
Retailers met een succesvolle multichannel strategie creëren kruisbestuiving tussen de diverse verkoopkanalen. Via welk kanaal consumenten hun aankoop uiteindelijk doen, wordt voor hen steeds minder belangrijk; het draait allemaal om klantbehoud. Dit blijkt uit een verkennend onderzoek van PwC en de Hogeschool van Amsterdam op basis van enquêtes en interviews onder directeuren en e-commerce managers van 41 grote en kleine multichannel retailers in Nederland.
MULTIFILE