Stedelijke sociale ongelijkheid staat al jaren hoog op de stedelijke agenda, maar het is eigenlijk zelden of nooit het nummer 1 probleem geweest van Amsterdam. Andere kwesties zoals het samenleven tussen verschillende bewonersgroepen golden in de stedelijke arena vaak als urgenter. Het is ogenschijnlijk ook geen heel omstreden kwestie. Zelfs werkgeversorganisatie VNO wijst al jaren op de risico’s van een te grote tweedeling naar inkomen, vermogen en opleiding. We zien het, niemand wil het, maar toch gebeurt het, bijna als een ‘autonoom’ proces, ook nu tijdens de coronacrisis.
LINK
In een RAAK Mkb project heeft Marklinq samen met twaalf betrokken bedrijven samengewerkt, met als doel: hoe kunnen zij klanten effectiever betrekken bij productinnovaties? Er is een online platform ontwikkeld (www.proofofthepudding.nl) en bijgaand kookboek voor klantonderzoek in de foodsector. Het kookboek bestaat uit gerechten en recepten. De gerechten zijn vragen waar de ondernemer tegenaan kan lopen bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Bij ieder gerecht zijn enkele recepten beschikbaar van tools die je kunt toepassen. Het boek is een handig hulpmiddel voor elke ondernemer in de foodsector.