Taste is a main driver in preferences and food choices. Humans are predispositioned to prefer sweet and salty tastes and reject bitter and sour tastes, therefore bitter taste is often thought to cause the rejection of vegetables by children. In our study we investigated the taste and fattiness intensity for different preparation methods for ten vegetables. Our results showed that: Frequently consumed vegetables have almost no taste Sweetness is the most intensive taste in vegetables, followed by sourness and bitterness, saltiness is the least intensive taste Vegetable preparation method influences taste intensity
DOCUMENT
Abstract van Poster presentatie. Our student-interpreters feel ill prepared for assignments that involve sign supported speech (Anonymous, 2015). This is probably due to the fact that there is no single way of communicating in sign supported speech (Sutton-Spence & Woll, 1999). Our study investigates if and how we could prepare our students within a fouryear bachelor curriculum.
DOCUMENT
Introduction Student success is positively linked to engagement, but negatively linked to emotional exhaustion. Though both constructs have been conceptualized as opposites previously, we hypothesize that students can demonstrate high or low engagement and emotional exhaustion simultaneously. We used quantitative and qualitative data to identify the existence of four student profiles based on engagement and exhaustion scores. Furthermore, we studied how profiles associate to study behaviour, wellbeing and academic achievement, and what risks, protective factors and support requirements students and teachers identify for these profiles. Methods The Student Wellbeing Monitor 2021, developed by Inholland University of Applied Sciences, was used to identify profiles using quadrant analyses based on high and low levels of engagement and emotional exhaustion (n= 1460). Correlation analyses assessed profile specific differences on study behaviours, academic delay, and wellbeing. Semi-structured interviews with students and teachers are currently in progress to further explore the profiles, to identify early signals, and to inspect support requirements. Results The quadrant analysis revealed four profiles: low engagement and low exhaustion (energised-disengaged; 9%), high engagement and low exhaustion (energised-engaged; 15%), low engagement and high exhaustion (exhausted-disengaged; 48%), and high engagement and high exhaustion (exhausted-engaged; 29%). Overall, engaged students demonstrated more active study behaviours and more social connections and interactions with fellow students and teachers. The exhausted students scored higher on depressive symptoms and stress. The exhausted-engaged students reported the highest levels of performance pressure, while the energised-disengaged students had the lowest levels of performance pressure. So far, students and teachers recognise the profiles and have suggested several support recommendations for each profile. Discussion The results show that students can be engaged but at the same time are exhausting themselves. A person-oriented mixed-methods approach helps students and teachers gain awareness of the diversity and needs of students, and improve wellbeing and student success.
MULTIFILE
Achtergrond: Pijn is een lastig te meten, subjectief fenomeen. Pijn wordt vaak gemeten met subjectieve self-reported vragenlijsten. Een andere manier om pijn vast te leggen is het objectief meten van de pijndrempel (Pressure Pain Threshold, PPT) door middel van het uitoefenen van mechanische druk met behulp van een drukalgometer. De pijndrempel is het punt waarop een persoon voor het eerst pijn opmerkt. Het is een bruikbare en betrouwbare manier om op een objectieve wijze de PPT in kaart te brengen. Referentiewaarden van pijndrempels en de invloed van diverse variabelen hierop zijn nog vrij onbekend. Ook is nog onduidelijk of er binnen een individu verschillen kunnen zijn tussen de gevoeligheid voor pijn aan de dominante en niet-dominante zijde van het lichaam. Vraagstelling: Wat is de mate van variatie in de hoogte van pijndrempelwaarden op diverse locaties op het lichaam, gemeten met een drukalgometer, aan de dominante zijde ten opzichte van de niet-dominante zijde bij pijnvrije ouderen van 40 tot 85 jaar?” Methode: Bij gezonde deelnemers (zonder pijn) in de leeftijd van 40 tot 85 jaar werden pijndrempels gemeten op drie locaties rond de knie, twee locaties op de arm en één op het voorhoofd. Metingen werden op elke locatie drie keer verricht, met een tussenpose van 30 seconden. Dit werd gedaan aan de dominante en niet-dominante zijde van het lichaam. Op elke locatie werd de gemiddelde pijndrempel van drie metingen berekend. Door middel van een ongepaarde t-toets werd per locatie de gemiddelde pijndrempel aan de dominante zijde vergeleken met de niet-dominante zijde. Resultaten: De steekproef bestond uit 53 deelnemers, waarvan 23 mannen (gemiddelde leeftijd 64,3 jaar ±13,3) en 30 vrouwen (gemiddelde leeftijd 55,5 jaar ±9,4), waarvan vijf linkshandige deelnemers en één linksbenige deelnemer. Gemiddelde pijndrempels waren op alle zes locaties aan de dominante zijde niet significant hoger dan aan de niet-dominante zijde (p<0,05). Conclusie: Er zijn geen significante verschillen in de hoogte van de pijndrempels aan de op dominante zijde ten opzichte van de niet-dominante zijde bij pijnvrije ouderen van 40 tot 85 jaar. Dit maakt het gebruik van pijndrempels eenvoudiger wanneer dit wordt toegepast in een klinische setting. Implicatie voor de fysiotherapie: Pijndrempelmetingen kunnen in de praktijk gebruikt worden om pijn objectief te meten. Hierbij hoeft er geen rekening gehouden te worden met de dominante of niet-dominante zijde van de arm en het been.
MULTIFILE
Poster presentatie Saxion Research Conference, Enschede , 21 juni 2018.
MULTIFILE
Student-peercoachingsprogramma. Students4Students draagt bij tot...
DOCUMENT
Poster presentatie, International Conference on evoking Excellence in Higher Education and Beyond. Groningen, Hanzehogeschool, 4 oktober 2012
DOCUMENT
Presentatie van rapport over: 'Groene Hart Werkt! door kennis en kunde'. Inventariseer de behoefte en wijze waarop de Groene Hart Academie verduurzaamd kan worden en werk een businessplan en actieplan uit zodat de leden van de bestuurlijke tafel Groene Hart Werkt! zich een beeld kunnen vormen over de kansen van een doorstart en de toekomstige positie van de Groene Hart Academie zodat zij haar rol kan blijven vervullen en nieuwe projecten kan blijven aanjagen en uitvoeren.
DOCUMENT
Presentation of the paper under the same name at the INCOSE SySTEAM: 2023 Inaugural Conference
DOCUMENT