Als lector Teaching, Learning & Technology bij Hogeschool Inholland onderzoekt Nynke Bos de rol die technologie speelt en kan spelen om het leerproces van studenten te versterken. In haar lectorale rede gaat zij in op de kansen en bedreigingen van Blended Learning. Tegelijkertijd blikt zij ook vooruit naar de toekomst: welke rol speelt technologie in het onderwijs in 2030? Deze rede gaat over de inzet van digitale technologie in het onderwijs. Om de context te duiden, schetst hoofdstuk 1 hoe de onderwijsbenadering van het hoger onderwijs eruitziet en waar deze op de korte termijn naartoe gaat. Het tweede hoofdstuk gaat in op de rol die technologie speelt in het huidige onderwijs, in de vorm van blended learning. Het zet uiteen wat blended learning is en welke doelstellingen het kan hebben. Ook komt een aantal ontwerpmodellen voor blended learning langs. Het hoofdstuk sluit af met een analyse wat er nodig is (en wat er niet nodig is) voor breedschalige implementatie. Hoofdstuk 3 kijkt vooruit en bespreekt de opkomst van werken met authentieke beroepstaken en de relatie met een hybride leeromgeving. Het presenteert een aantal ontwerpoverwegingen voor het werken met authentieke taken in een hybride omgeving en bespreekt een aantal belangrijke aandachtspunten voor het werken met authentieke taken in een dergelijke omgeving. Hoofdstuk 4 gaat over theoretische uitgangspunten in relatie tot het ontwerpen van hybride leeromgeving, namelijk boundary crossing en seamless learning. Beide theorieën gaan uit van zogeheten grenzen. Binnen de ene theorie wordt het werken op de grens als een kans gezien, binnen de andere wordt de grens, of seam, gezien als een bedreiging. Hoofdstuk 5 doet uit de doeken hoe technologie het leren op en over deze grenzen kan ondersteunen; hoe studenten vloeiend over grenzen heen kunnen bewegen en hoe technologie kan dienen als verbinder tussen grenzen om het leerproces te bevorderen. Hoofdstuk 6 gaat ten slotte in op de randvoorwaarden in relatie tot de vaardigheden van studenten en de rol van het primair onderwijs hierbij. In het afsluitende hoofdstuk wordt het contextgebonden praktijkgericht onderzoek besproken dat het lectoraat Teaching Learning and Technology de komende jaren, in samenwerking met de onderwijspraktijk, zal uitvoeren.
DOCUMENT
Presentatie tijdens mini-conferentie Inholland Innoveert ter gelegenheid van de lectorale rede van Jos Fransen (onderzoekslijn Teaching, Learning & Technology), Inholland Rotterdam.
DOCUMENT
Lectorale rede
DOCUMENT
Deze publicatie benoemt 19 ontwerpprincipes die docenten kunnen gebruiken om hun lessen op innovatieve en didactische wijze te ondersteunen met onderwijstechnologie. Denk bijvoorbeeld aan co-constructie, simulatie of rollenspel. Dit overzicht kwam tot stand na systematisch literatuuronderzoek in het onderzoeksproject Designing and Evaluating Innovative Mobile Pedagogies. Het lectoraat Teaching, Learning & Technology participeerde in dit project met diverse internationale partners.
DOCUMENT
Our current smart society, where problems and frictions are smoothed out with smart, often invisible technology like AI and smart sensors, calls for designers who unravel and open the smart fabric. Societies are not malleable, and moreover, a smooth society without rough edges is neither desirable nor livable. In this paper we argue for designing friction to enhance a more nuanced debate of smart cities in which conflicting values are better expressed. Based on our experiences with the Moral Design Game, an adversarial design activity, we came to understand the value of creating tangible vessels to highlight conflict and dipartite feelings surrounding smart cities.
LINK
Several bachelor courses of Inholland University of Applied Sciences experimented with the possibilities of the online synchronous classroom. Two platforms were used; Zoom video conferencing and Barco Virtual Classroom. As research group, we conducted exploratory observations as this experimentation unfolded during several of these sessions. Interviews were held with some teaching and technical staff. Organisational, technical and pedagogical factors regarding the delivering of flexible education were examined. During the observations of this emergent practice, some patterns became visible. This report contains a first description of the seven phases when initiating the online classroom.
DOCUMENT
This paper describes a research about the changing role and competences of teachers and the willingness of the teachers to change. The researchers developed and conducted a survey at Fontys University of Applied Sciences department engineering to find out how teachers teach and how they would want to teach. The conclusion drawn from this research results in five subjects of attention: 1 To investigate new teaching competences 2 To investigate new teaching strategies 3 To develop collaborating professional environments for teachers 4 To develop a formal declaration of how companies can participate effectively in the process of the transition of youngsters to professional practitioners 5 To investigate how the organization should change their culture and structure towards a professional learning environment for students and teachers. The above mentioned items will be subject of further research in the coming study year. The main goal is to develop a business case or strategic plan on how to implement change in teaching engineering education.
MULTIFILE
This report provides the global community of hospitality professionals with critical insights into emerging trends and developments, with a particular focus on the future of business travel. Business travellers play a pivotal role within the tourism industry, contributing significantly to international travel, GDP, and business revenues.In light of recent disruptions and evolving challenges, this forward-looking study aims not only to reflect on the past but, more importantly, to anticipate future developments and uncertainties in the realm of business travel. By doing so, it offers strategic insights to help hospitality leaders navigate the ever-evolving landscape of the industry.Key findings from the Yearly Outlook include:• Recovery of International Travel: By 2024, international travel arrivals have surpassed 2019 levels by 2%, signalling a full recovery in the sector. In Amsterdam, there was a 13% decrease in business traveller numbers, offset by an increase in the average length of stay from 2.34 to 2.71 days. Notably, more business travellers opted for 3-star accommodations, marking a shift in preferences.• Future of Business Travel: The report outlines a baseline scenario that predicts a sustainable, personalised, and seamless business travel experience by 2035. This future will likely be driven by AI integration, shifts in travel patterns—such as an increase in short-haul trips, longer stays combining business and leisure—and a growing focus on sustainability.• Potential Disruptors: The study also analyses several potential disruptors to these trends. These include socio-political shifts that could reverse sustainability efforts, risks associated with AI-assisted travel, the decline of less attractive business destinations, and the impact of global geopolitical tensions.The Yearly Outlook provides practical recommendations for hospitality professionals and tourism policymakers. These recommendations focus on building resilience, anticipating changes in business travel preferences, leveraging AI and technological advancements, and promoting sustainable practices within the industry.
DOCUMENT
Aanleiding : Het vakgebied Customer Experience is de laatste jaren enorm in ontwikkeling. Organisaties zien de toegevoegde waarde van een positieve klantbeleving. Voor commerciële organisaties kan een positieve klantbeleving leiden tot meer tevreden klanten die loyaler zijn naar de organisatie, meer bereid zijn de organisatie aan te bevelen (NPS) en minder gevoelig zijn voor prijs. Voor organisaties in de publieke sector kan een goede klantbeleving daarnaast leiden tot een beter imago en meer vertrouwen in de organisatie. Omdat klantbeleving een steeds belangrijker plek inneemt op de agenda van organisaties heeft het lectoraat Marketing en Customer Experience in 2021 besloten om een onderzoek te doen naar de toekomst van het vakgebied customer experience. Het belangrijkste doel van dit onderzoek was om duidelijk te krijgen hoe deze toekomst er mogelijk uit komt te zien en wat hiervan uiteindelijk de consequenties zijn voor nader onderzoek, onderwijs en de beroepspraktijk.
LINK