De PDCA- of Demingcyclus is het hart van de kwaliteitskunde en heeft haar nut bewezen. Het is echter geen panacee, datin alle culturen en op alle tijden even bruikbaar is. Met nanme in andere dan westerse culturen in tijden van snelle veranderingen voldoet Plan-Do-Check-Act niet.
DOCUMENT
In het recent verschenen boek ‘Kwaliteitsmanagement in de praktijk’ verbinden de auteurs de systeem-technische met de sociaal-dynamische aspecten van kwaliteitsmanagement. Hiermee laten zij een holistische aanpak van het vakgebied zien. In dit artikel belichten zij drie thema´s die de benadering in het boek illustreren: kwaliteitsdimensies, procesregie en verbeteren
DOCUMENT
DOCUMENT
DOCUMENT
1e alinea column: Hoe ziet innovatie in de digital age eruit? Anders dan daarvoor? Is succes van innovatie in de digital age wel voorspelbaar? Bestaat er zoiets als een business logica voor innovatie? Voor echt nieuwe business is dat maar heel beperkt zo. Er zijn geen marktvoorbeelden waar je naar kunt kijken. Concurrenten of collega’s zijn je niet voorgegaan en hoe de klant zal reageren is ook al een verrassing.
LINK
Het internet verandert de manier waarop we werk organiseren. Het maakt de 'schedule push' en de hiërarchische organisatie die het impliceert, overbodig en daarmee verdwijnt het type van control dat van oudsher wordt gebruikt om resources en taken, en klantvraag, levering en services op elkaar af te stemmen. Organisatorische hiërarchieën zijn te duur geworden om te blijven bestaan, en in veel gevallen is de manier waarop ze zaken coördineren gewoon niet meer nodig. De ingewikkeldheid van de kosten van het industriële complex begint de opbrengsten te overtreffen en het internet maakt het overbodig.
DOCUMENT
Waste from raw materials has a direct influence on the final price of a product. However, since waste has no added value to products, customers are unwilling to pay for it. Reducing waste along the production process and supply chain allows companies to decrease costs and remain competitive in product prices. This research is conducted in a medical device manufacturing company located in Tijuana (Mexico). The company found a negative variation in part number 9540, a metallic foil used for hot stamping. During inventory cycle counts, the company found that they were purchasing rawer material than necessary due to a 50% of waste generated along the production process. We implemented two process improvement methodologies, namely Practical Process Improvement (PPI) and the Plan-Do-Check-Act model, to eliminate 100% of the raw material waste, specifically regarding the foil's waste. The improvement project comprised two phases: a) adjusting the parameters of the hot foil stamping machine and b) replacing the hot foil stamping machine with a pad printing machine. In our research, the PPI methodology is presented in 8 detailed stages as a simple problem-solving method, in contrast with five stages reported in other documented cases. This case study presents how a company can apply continuous improvement programs and its managerial implications, even without having a structured and defined systems for quality, such as Six Sigma or Lean Manufacturing implemented. After the two implementation phases, the improvement project led to economic savings of $\$ $ 165,000 in a year.
DOCUMENT