Interview met Frans van der Reep, Lector Digital World van Hogeschool InHolland. Hij geeft het belang aan van het plaatsen van een stip op de horizon voor een onderneming en waarop je moet letten als je dit als bedrijf/ondernemer gaat doen. Dit interview werd gemaakt door Harold Feijth in het kader van - module #3 - Online Bootcamp Smart Industry door de landelijke Kamer van Koophandel. http://www.kvk.nl
DOCUMENT
Deze bijdrage aan "Smart Humanity" (red. W. Bronsgeest en S. de Waart 2020) schetst een beeld van modellen die richting geven aan processen, organisatorische inrichting, en informatievoorziening. AI-toepassingen worden hierbij gezien als onderdeel van de informatievoorziening.
DOCUMENT
In opdracht voor de AD Academy: Webinar AD Academy: Smart, classificeren en voorspellen: Is Smart het nieuwe dom? part1 Deel1 https://youtu.be/pCWhJq2WFDg Deel2 https://youtu.be/aCyxpbLB5N8 Deel3 https://youtu.be/dtHa5NGiB7A Webinar voor AD Academy door Jan Willem de Graaf, lector Brain & Technology Saxion (1, 2 en 3) Dit Webinar gaat over classificatie in een smart society. Classificatie houdt in dat de wereld in principe beter begrepen kan worden doordat gebeurtenissen en daarvan afgeleide ervaringen (breinsporen, geheugensporen, kennis) helpen om voorspellingen te doen met betrekking tot de in principe altijd ongewisse toekomst.
MULTIFILE
Uit het rapport: "In mei 2015 bestaat het Centre of Expertise Smart Sustainable Cities 1 jaar. De founding partners, Ballast Nedam, BJW, Hogeschool Utrecht, Movares, ROC Midden-Nederland, Royal HaskoningDHV, Uneto VNI en Utrecht Sustainability Institute, hebben in het afgelopen jaar hard gewerkt aan de organisatie en projecten. Medewerkers van bedrijven, studenten, docenten en onderzoekers werken samen in multidisciplinaire teams om met nieuwe kennis en inzichten concrete toepassingen te ontwikkelen. Dat is de kern van onze manier van werken. Vanuit een systeemperspectief verbinden we technologische oplossingen aan de vraagstukken van mens en maatschappij. Op de conferentie ‘Samen werken aan Smart Sustainable Cities: het Utrechtse model’ (hu-conferenties.nl) op 5 juni, laten we u graag zien hoe we dat in praktijk brengen. In deze uitgave vindt u een kleine greep uit de projecten van het Centre waarin u ziet wat de meerwaarde is van de verbinding beroepspraktijkonderzoek- onderwijs. Kijkt u voor alle projecten van het Centre of Expertise op onze website: www.smartsustainablecities.hu.nl/projecten. Nadia Verdeyen, Algemeen directeur Centre of Expertise Smart Sustainable Cities"
DOCUMENT
De maatschappij is in een hoog tempo aan het digitaliseren. Dit blijkt ook uit een toenemend gebruik van slimme technische oplossingen voor gemeenten, oftewel smart city-systemen.Het gebruik ervan heeft ook een keerzijde.
DOCUMENT
Rapport van de pilot SMART Sensordata Infrastructuur (SSI). Deze pilot is uitgevoerd door docenten en studenten van de opleiding AGIS van de HAS green academy in de periode van juni t/m december 2022 in samenwerking met en met financiële steun van het DCC voor Praktijkgericht onderzoek van SURF. Dit rapport bevat de volgende op te leveren resultaten:1. Ontwerp en praktische beschrijving van algemeen toepasbare datadriven-workflow voor sensordata2. Ontwerp en praktische beschrijving van metadata-model van sensor-data, gericht op datadefinitie en datakwaliteit
DOCUMENT
Uit voorwoord Anton Franken, lid CvB `Smart Sustainable Cities is een platform voor het bedrijfsleven, kennisinstellingen en Hogeschool Utrecht waar gezamenlijk vernieuwende producten en diensten worden ontwikkeld die de realisatie van slimme, duurzame en gezonde steden dichterbij brengt. Startende en ervaren professionals hebben hiermee de mogelijkheid om via het onderwijs of via bij- en nascholing de nieuwste toepasbare kennis en inzichten op dit gebied op te doen. Tevens verricht het platform onderzoek. In projecten werken studenten, bedrijven, docenten en onderzoekers samen om nieuwe kennis en inzichten tot toepassing te brengen. Drie inhoudelijke thema’s staan centraal: ‘Stedelijke gebieden energieneutraal’, ‘Gezonde gebieden gezond gebouwd’ en ‘Duurzaam gedrag: mens en organisatie’ .`
DOCUMENT
Discussies over de ‘Smart City’ draaien vaak om technologieën die destad efficiënter moeten maken. Naast deze ‘control-room’-visie staantwee minder bekende benaderingen: ‘Smart Citizens’ zet technologiein om burgers meer zeggenschap te geven, terwijl de ‘Creative City’ destad beziet als ‘living lab’. Alle drie deze versies van de smart city biedenkansen om het werken aan de stad op nieuwe manieren vorm te geven,maar roepen ook vragen op.
DOCUMENT
Uitwerking van het smart industry ecosysteem voor onderwijs en arbeid. Hierin aandacht voor Smart Industry en Formeel leren, Leven Lang Leren, flexibilisering en Learning by doing.
DOCUMENT