In 'Sociotherapie' staat het methodisch werken met groepen voorop. Dit leerpakket bereidt de student voor op het begeleiden van groepen, groepsgesprekken en groepsactiviteiten. Daarnaast biedt het de mogelijkheid kennis te nemen van belangrijke theorieen en begrippen in de sociotherapie. Het geeft de student de gelegenheid te oefenen in situaties en taken die in een sociotherapeutisch milieu geregeld voorkomen en het bereidt de student voor op de hoofdkenmerken van de krachten die het sociotherapeutisch milieu bepalen: de inbreng van de clienten, sociotherapeuten en afdelingsleiding.
DOCUMENT
In de sociotherapie staat het methodisch werken met groepen voorop. Dit leerpakket bereidt de student voor op het begeleiden van groepen, groepsgesprekken en groepsactiviteiten, die alle competenties zijn die iedere SPH'er zich eigen zal moeten maken. Daarnaast biedt het de mogelijkheid kennis te nemen van belangrijke theorieen en begrippen in de sociotherapie. Het geeft de student de gelegenheid te oefenen in situaties en met taken die in een sociotherapeutisch milieu geregeld voorkomen en het verschaft de student zicht op de hoofdkenmerken van de krachten die het sociotherapeutisch milieu bepalen: de inbreng van clienten, die van sociotherapeuten en die van een afdelingsleiding.
DOCUMENT
De cliënt heeft altijd een verhaal, een verleden, zijn eigen normen en waarden. Context draagt in behoorlijke mate bij aan het gedrag van mensen. Logisch dat context een plek krijgt in de opleidingskwalificaties. Hoe wordt SPH-studenten bij Fontys geleerd de context te benutten?
DOCUMENT