Het Studieloopbaanbegeleidingsinstrument Master Ecologische Pedagogiek (SLB-MEP) is een web-based zelfassessment voor (potentiële) studenten, dat de mate van overeenstemming tussen opleidingswaarden en studentvoorkeuren inventariseert. Het instrument biedt de mogelijkheid om de keuzeprocessen van studenten en de studieloopbaanbegeleiding op afstand te ondersteunen. Dit kan daarom ook voor initiële lerarenopleidingen van belang zijn. Het ontwikkelproces combineerde een gecontextualiseerde, kwalitatieve benadering met een kwantitatieve validatiestudie 1. Het bleek dat de betrouwbaarheid en validiteit voldoende zijn. Tevens zijn de gebruikerservaringen positief.
DOCUMENT
Je hebt je cursus omgezet naar een blended format. Dan ben je natuurlijk benieuwd of al je geleverde inspanningen iets hebben opgeleverd. Het goed evalueren van blended learning is daarom belangrijk. Hierbij stel je objectief vast of je vooraf gedefinieerde doelen daadwerkelijk behaald zijn. Dit kan natuurlijk alleen als je vooraf heldere doelstellingen hebt gedefinieerd: wat waren de doelen van het ‘verblenden’ van je cursus? Met de uitkomsten van de evaluatie kun jij, samen met andere ontwerpers en docenten, vervolgens zelf aan de slag om in een volgende iteratie een gerichte doorontwikkeling in te zetten en te blijven verbeteren.
DOCUMENT
Begin mei hebben alle studenten van Inholland een uitnodiging gehad om deel te nemen aan een grote internationale studie naar de impact van de coronacrisis op hun leven en studie. In deze poster heeft de onderzoekslijn Studiesucces de belangrijkste resultaten, ingedeeld in vier thema’s, verwerkt. Deze thema's zijn studentenwelzijn, student engagement, tevredenheid en het coronavirus. Bij studentenwelzijn is gevraagd naar gevoelens en contacten. Bij student engagement vroegen we naar tijdsbesteding en betrokkenheid. Bij tevredenheid is gekeken zaken als ICT-faciliteiten, onderwijskwaliteit en informatievoorziening. Natuurlijk vroegen we ook of studenten corona hadden (gehad) en in hoeverre zij de maatregelen naleefden.
DOCUMENT