One of the work packages which Hanzehogeschool emphatically has a role, is Research and Training. In the Summer Academy teachers are trained by translating their knowledge back to their own schools.The Summer Academy is given on 27-30 May 2013, as part of "Opening Up". This project aims to find better service to citizens and businesses through the use of social media and open data. The opening-up project started in October 2011 and lasts three years. Hanze University Groningen is an important partner in the project.
DOCUMENT
One of the work packages which Hanzehogeschool emphatically has a role, is Research and Training. In the Summer Academy teachers are trained by translating their knowledge back to their own schools.The Summer Academy is given on 27-30 May 2013, as part of "Opening Up". This project aims to find better service to citizens and businesses through the use of social media and open data. The opening-up project started in October 2011 and lasts three years. Hanze University Groningen is an important partner in the project.
DOCUMENT
Poster: offer a train the trainer program for Social Media Trainers in Local & Regional governments and businesses
DOCUMENT
OpeningUp is een project dat voortvloeit uit ‘The Interreg IVB North Sea Region Programme’. Een Europees subsidieprogramma dat zichzelf tot doel stelt het leven en werken in de Noordzee Regio aantrekkelijker te maken en transnationale samenwerking te bevorderen. Dit doet zij onder andere door het stimuleren van initiatieven op het gebied van open data en social media in de verwachting dat economische ontwikkeling in de regio zal toenemen. Het project wordt in grote lijnen beschreven: achtergrond en aanleiding, projectdoel en geplande resultaat en de betrokken disciplines en belanghebbenden. Dit mede in relatie met de bedrijfskundige aspecten als strategie, interne organisatie en diagnose.
DOCUMENT
Hackers and Designers Summer AcademyThe Underdistanced and the UndernetworkedWorkshop script - draft 1
MULTIFILE
Met betrekking tot het doel van de summerschools die aan het onderzoek hebben deelgenomen is een driedeling zichtbaar, op basis van twee ingrediënten, namelijk het wegwerken van deficiënties, het binden & boeien van studenten of een combinatie van beide. Over het algemeen wordt aangegeven dat de summerschool voor alle studenten is bedoeld. Een aantal summerschools geeft wel aan dat een bepaald type student mogelijk meer kan profiteren van de summerschool. Bij een aantal summerschools wordt bepaalde groepen studenten zodoende extra aangeraden om deel te nemen aan de summerschool.
DOCUMENT
Doel van het onderzoek is om meer inzicht te krijgen in de summerschools van Inholland, waaronder op het gebied van omvang, doel, vormgeving en gepercipieerde effecten. Hierdoor zouden summerschools van elkaar kunnen leren en de eigen summerschool kunnen optimaliseren. Op basis van een semigestructureerd interview met vertegenwoordigers van de summerschools is een beschrijving van elke summerschool gemaakt. In deze rapportage worden de beschrijvingen weergegeven, met als doel anderen te inspireren en van elkaar te leren. De opzet en uitkomsten van het onderzoek worden weergegeven in het rapport van Knuiman en Kappe1 (2017). Daarin is ook een analyse van de beschrijvingen opgenomen.
DOCUMENT
Met een perspectiefgerichte benadering van onderwijs worden kennis, vaardigheden en houding van leerlingen met elkaar verbonden. In dit hoofdstuk wordt de perspectiefgerichte benadering concreet uitgewerkt voor de moderne vreemde talen.
LINK
This past summer, three Belgian intellectuals held a conversation for Open about the renewed attention to the 'makeability' of city and society. Moderated by sociologist Pascal Gielen, philosopher Lieven de Cauter, urban designer Michiel Dehaene and sociologist Rudi Laermans discuss such topics as the limits of the manufacturable society and the role of creativity and science in this.
MULTIFILE
Recentelijk is een discussie ontstaan over scholen in kwaliteitsmanagement, met nadruk op het verschijnsel van de reflectieve school. Van Kemenade en Hardjono pleiten voor vier scholen en van alle vier zou de kwaliteitsmanager de bijbehrende competenties oeten bezitten.
DOCUMENT