Het ontwikkelen van een goede multichannel strategie is één van de belangrijkste uitdagingen waar retailers vandaag de dag voor staan. Een toenemend aantal ‘traditionele’ retailers ziet het opzetten van een webshop als een belangrijke aanvulling op hun fysieke winkels en probeert te profiteren van de groeiende e-commerce markt. Om retailers te helpen bij de uitdagingen die het combineren van een webshop met fysieke winkels met zich mee brengen, hebben PwC en de Hogeschool van Amsterdam een verkennend onderzoek uitgevoerd. Het doel van het onderzoek is om in kaart te brengen hoe multichannel retailers hun bedrijf optimaliseren. In het bijzonder wordt gekeken naar de strategische en operationele uitdagingen waar multichannel retailers voor staan en de manieren waarop zij deze aanpakken. De resultaten zijn gebaseerd op interviews en een online enquête onder 41 multichannel retailers in Nederland.
DOCUMENT
Citizens regularly search the Web to make informed decisions on daily life questions, like online purchases, but how they reason with the results is unknown. This reasoning involves engaging with data in ways that require statistical literacy, which is crucial for navigating contemporary data. However, many adults struggle to critically evaluate and interpret such data and make data-informed decisions. Existing literature provides limited insight into how citizens engage with web-sourced information. We investigated: How do adults reason statistically with web-search results to answer daily life questions? In this case study, we observed and interviewed three vocationally educated adults searching for products or mortgages. Unlike data producers, consumers handle pre-existing, often ambiguous data with unclear populations and no single dataset. Participants encountered unstructured (web links) and structured data (prices). We analysed their reasoning and the process of preparing data, which is part of data-ing. Key data-ing actions included judging relevance and trustworthiness of the data and using proxy variables when relevant data were missing (e.g., price for product quality). Participants’ statistical reasoning was mainly informal. For example, they reasoned about association but did not calculate a measure of it, nor assess underlying distributions. This study theoretically contributes to understanding data-ing and why contemporary data may necessitate updating the investigative cycle. As current education focuses mainly on producers’ tasks, we advocate including consumers’ tasks by using authentic contexts (e.g., music, environment, deferred payment) to promote data exploration, informal statistical reasoning, and critical web-search skills—including selecting and filtering information, identifying bias, and evaluating sources.
LINK
De meerderheid van de retailers in Nederland maakt nog geen gebruik van social media. En van de retailers die al wel actief zijn op onder meer Hyves, Facebook en Twitter, worstelen velen met het verkrijgen van volgers op hun social media-account. Daar komt bij dat consumenten vooralsnog overwegend sceptisch zijn over het gebruik van social media door bedrijven. Dit blijkt uit recent onderzoek van het Centre for Applied Research on Economics & Management van de Hogeschool van Amsterdam onder ruim 5600 retailers en achthonderd consumenten.-----Het ontwikkelen van een goede multichannel strategie is één van de belangrijkste uitdagingen waar retailers vandaag de dag voor staan. Een toenemend aantal ‘traditionele’ retailers ziet het opzetten van een webshop als een belangrijke aanvulling op hun fysieke winkels en probeert te profiteren van de groeiende e-commerce markt. Om retailers te helpen bij de uitdagingen die het combineren van een webshop met fysieke winkels met zich mee brengen, hebben PwC en de Hogeschool van Amsterdam een verkennend onderzoek uitgevoerd. Het doel van het onderzoek is om in kaart te brengen hoe multichannel retailers hun bedrijf optimaliseren. In het bijzonder wordt gekeken naar de strategische en operationele uitdagingen waar multichannel retailers voor staan en de manieren waarop zij deze aanpakken. De resultaten zijn gebaseerd op interviews en een online enquête onder 41 multichannel retailers in Nederland.
DOCUMENT
Furosemide is included in the World Anti-Doping Agency’s (WADA) list of prohibited substances because it can be used by athletes to mask the presence of performance-enhancing drugs in urine and/or excrete water for rapid weight loss. But how effective is furosemide in masking prohibited substances in urine? Based on the pharmacology and the available literature, we conclude that the masking effect of furosemide is limited. Furosemide is a doping agent that is mainly relevant for sports with weight categories. Conflict of interest and financial support: none declared.
LINK
Abstract Chapter 4: Basing ourselves on a literature review and expert interviews we create an overview of methods and tools to identify and respond to ethical questions used in healthcare, social work, police and the military. We identify six main types of methods or tools that can support professionals or organisations in dealing with ethical issues. Some of these methods are already used in CT or could be used. Some methods or tools are targeted at individual professionals or small groups, whilst others are targeted at the organisational level. The methods and tools are described in brief. Samenvatting boek: Wat is ethisch wel en wat niet geoorloofd? De aanslagen die de Europese hoofdsteden teisteren wrijven het ons in: terrorismebestrijding is noodzakelijk en is onlosmakelijk verbonden met de moderne samenleving. De inlichtingendiensten en andere organisaties die zich hiermee bezighouden, stuiten echter telkens op de vraag hoe ver zij mogen gaan. Waar liggen de grenzen? Wat is ethisch wel en wat niet geoorloofd? En vooral: hoe gaan professionals met deze soms levensgrote dilemma's om? In deze Engelstalige uitgave reflecteren wetenschappers, terrorismebestrijders en ethici op dit zeer actuele thema.
MULTIFILE
Hoofdstuk 9 : Financiering uit het 'boek 'Webshopovername handboek'' : Overweeg je om een webshop te kopen? Of om jouw eigen webwinkel te verkopen? Je staat dan voor belangrijke beslissingen waarvan je de gevolgen moeilijk kunt overzien. Voor Ben Koppenens en Sander Scholten zijn webshopovernames dagelijkse kost. Hun ervaringen hebben ze samen met Dirkjan Vis vertaald in dit praktische handboek. Het Webshopovername Handboek leidt je door het overnameproces en geeft je achtergrondinformatie over financiering, waarde en de juridische/fiscale aspecten. De verschillende stappen en theorie worden geïllustreerd met praktijkcases van collega-webwinkeliers. Wanneer je voor het (ver)koopproces ruim de tijd neemt en je jezelf goed voorbereidt, staat je ongetwijfeld een succesvolle overname te wachten!
DOCUMENT
De wereld verandert snel. Hoe moeten wij ons op de toekomst voorbereiden? Dat begint met een goed begrip van hoe de wereld feitelijk in elkaar zit, wat de drijvende krachten zijn, hoe machtspolitiek van de grote mogendheden op andere landen inwerkt en aan welke eisen van volkenrecht en politieke ethiek goed beleid hoort te voldoen. Ook de werking van de mondiale economie en van internationale organisaties als de VN, de NAVO en de EU is erg belangrijk. Dit studieboek geeft een inleiding in de leer van de internationale betrekkingen. Deskundigen leggen helder uit hoe de huidige politieke wereld is ontstaan, wat er op de agenda van het buitenlands beleid staat, en in welke richting de mondiale problematiek zich ontwikkelt. Wat is het risico op nieuwe oorlogen? Zou de Europese Unie uiteen kunnen vallen? Waarom is er ontwikkelingssamenwerking? Hoe op te treden tegen agressie en schendingen van het volkenrecht en de rechten van de mens? Hoe kunnen kleine, maar welvarende en moderne landen als Nederland en België zich staande houden en voor een veilige toekomst helpen zorgen? Horen we vooral het nationale belang te behartigen of moeten we ons als echte wereldburgers opstellen? Hoe is er opbouwende invloed uit te oefenen, als burger, kiezer, politicus, belangenbehartiger of activist voor goede doelen? Dat zijn relevante vragen die steeds opnieuw, kritisch nadenkend, moeten worden beantwoord om betere resultaten te boeken. Wereld in Beweging is een handreiking daarvoor. Dit is de 2de druk van deze publicatie. De 3de druk is in 2021 verschenen: https://www.boomdenhaag.nl/webshop/wereld-in-beweging-2
MULTIFILE
Hoe werken organisaties in de praktijk met producten- en dienstencatalogi en waarom doen zij dat zó? Verslag van een onderzoek in een negental grote organisaties uit diverse sectoren van de maatschappij.
MULTIFILE
Hoofdstuk 3 in Verandering begeleiden Praktijkvoorbeeld: het gezin in een krachtenveld 3.1 Sociaal werkers in gezinnen 3.2 gezinnen in hun omgeving 3.3 Perspectieven voor verandering binnen gezinnen 3.4 De pedagogische civil society 3.5 De competenties van de sociaal werker In hoofdstuk 3 gaat het om kinderen als onderdeel van een breder gezins- en sociaal systeem. De sociaal werker is zich bewust van alle invloeden die inwerken op het kind en de perspectieven die alle betrokkenen hebben als het gaat om een complexe opvoedsituatie. Er is dan ook vaak geen eenvoudige oplossing in zulke situaties. De opbrengst van hoofdstuk 3 is dat de sociaal werker de rol inneemt van een mediërende begeleider, die schakelt tussen verhalen en waarheden van alle betrokkenen om zodoende aan meer onderling begrip en herstel te werken.
LINK