Publinova logo

Zoekresultaten

Producten 500

product

De cliënt centraal; introductie van nieuw marketingdenken in de advocatuur in het MKB

White paper Juridische dienstverleners, in het bijzonder advocaten kunnen zich op basis van hun expertise in de markt van het MKB onvoldoende onderscheiden. Concurrentiekracht zal vooral gezocht moeten worden in andere aspecten van de dienstverlening die er voor zorgen dat advocaten klantwaarde genereren. Klantwaarde als gecombineerde uitkomst van de perceptie van de klant van kosten en baten, leidt tot loyaal gedrag van klanten. In de voornamelijk aanbodgerichte advocatuur is dit een nieuw marketingprincipe. In dit artikel wordt derhalve beargumenteerd waarom advocatenkantoren de cliënt centraal moeten stellen in hun marketingdenken. Daarnaast pleiten de auteurs voor specifiek onderzoek naar factoren van klantwaarde en daaraan gerelateerde loyaliteit in de juridische dienstverlening, aangezien wetenschappelijke bevindingen aantonen dat deze factoren per businesscontext verschillen.

PDF

31-12-2011
De cliënt centraal; introductie van nieuw marketingdenken in de advocatuur in het MKB
product

Evaluatierapport Competentie-examen Hoofdfasebekwaam. Een onderzoek naar de kwaliteit van het competentie-examen in de perceptie van studenten en assessoren. Fontys PABO Eindhoven/Veghel

PDF

31-12-2007
product

Ruimte geven en ruimte nemen

In het paper verkennen we de perceptie van de ervaren professionele ruimte van docenten (Pelletier et al. 2002, 2009, zie ook Fruytier et al. 2011). Het bieden van professionele ruimte aan docenten wordt in toenemende mate gezien als een effectieve manier om het studiesucces van studenten in het hoger (beroeps)onderwijs te verbeteren (Vermeulen 2012, Kessels 2012). In de wetenschappelijke literatuur bestaat een brede overeenstemming over de doorslaggevende rol die docenten spelen bij de totstandkoming van kwalitatief hoogwaardig onderwijs (Biesta 2015) en studiesucces (Marzano 2003, Hattie 2008).

PDF

08-11-2018