Hospitality Education speelt een belangrijke rol in het opleiden van studenten tot professionals voor de dynamische hospitality-sector. Deze professionals moeten kunnen inspelen op en omgaan met de (toekomstige) complexiteit en ontwikkelingen binnen hun vakgebied en de samenleving. Hospitality Education helpt bij het verbinden van theoretische kennis en praktische toepassing.
Innovatieve onderwijsconcepten, zoals Design Based Education, zijn bedoeld om leerlingen te ondersteunen bij het ontwikkelen van vaardigheden die nodig zijn om flexibel, strategisch en toekomstgericht te zijn als hospitality-professionals. Het is belangrijk om te kijken naar de impact van deze onderwijsconcepten vanuit verschillende perspectieven, zoals die van leerlingen, docenten en mensen uit de industrie.
Tegenwoordig hebben we te maken met uitdagingen zoals demografische veranderingen en een tekort aan personeel in de hospitality-sector. Dit maakt het noodzakelijk om opnieuw na te denken over hoe we hospitality-onderwijs vormgeven, vooral met betrekking tot de werving van (jonge) professionals en het omgaan met werkdruk. Dit roept vragen op zoals: Zijn onze huidige onderwijsconcepten nog steeds effectief? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat hospitality-professionals blijven leren tijdens hun hele carrière?
De missie
Betekenisvol leren in het hospitality-onderwijs en daarbuiten te bevorderen, door onderwijs en de industrie samen te laten werken en partners te maken in een leven lang leren.
De doelstellingen van het lectoraat:
Het volgen van de langetermijneffecten en gevolgen van onderwijsmethoden en -factoren.
Het bevorderen van samenwerking tussen onderwijs en de industrie om een partnerschap voor levenslang leren te creëren.
Het aanmoedigen van leren over de grenzen van vakgebieden, industrieën, instellingen, culturen en achtergronden heen.
Het onderzoeken van de interacties tussen leerlingen, hospitality-opleiders en professionals.
Het opbouwen van gemeenschappen van hospitality-lerenden en professionals, door gesprekken te stimuleren en gezamenlijke verhalen te ontwikkelen over specifieke hospitality-onderwerpen.
Het aanmoedigen van hospitality-opleiders om onderwijsbenaderingen te ontwerpen die gebaseerd zijn op bewijs, met als doel studenten voor te bereiden op leiderschapsrollen in de toekomst.