Publinova logo
project

Competentieontwikkeling en leerprocessen van studenten in heterogene leernetwerken


Beschrijving

In dit project willen we inzicht krijgen in de leerprocessen en competentieontwikkeling van studenten binnen heterogene leernetwerken, in dit geval van (aanstaande) leraren in het voortgezet onderwijs, en evalueren wat de meerwaarde is van het leernetwerk.


Doel

Het hoofddoel van dit onderzoeksproject is om de meerwaarde van het samen opleiden in leernetwerken te evalueren. Het onderzoek richt zich op het welbevinden en de competentieontwikkeling van studenten, en formuleert suggesties voor conceptaanscherping op basis van werkzame mechanismen.


Resultaten


  • Inzicht in de meerwaarde van heterogene leernetwerken;

  • Inzicht in de rol van opleiders in het leernetwerk, inclusief hun bijdrage aan het overbruggen van theorie en praktijk;

  • Begrip van de leerprocessen van studenten binnen het leernetwerk, met aandacht voor welbevinden en competentieontwikkeling.


Resultaten worden gedeeld op het VELON-congres en in een beknopt rapport.




Aanpak

We verzamelen data door middel van interviews, groepsdiscussies, en dagboeken van studenten. Om de relatie tussen de interventie en de beoogde en/of ervaren opbrengsten zichtbaar te maken, gebruiken we CIMO-logica (Context, Interventie, Mechanisme en Outcome), een methode die mechanismen expliciet maakt.




Producten

Er zijn geen producten gekoppeld



Projectstatus

Afgerond

Startdatum

Einddatum

Regio

Niet bekend