Vijftien tot twintig procent van de wereldbevolking is neurodivergent. Hieronder vallen neurotypen zoals ADHD, Autismespectrumstoornis en Dyscalculie/Dyslexie. In de digitale werk- en leeromgeving van het hoger onderwijs betekent dit dat veel studenten, docenten en andere onderwijsmedewerkers een ondersteuningsbehoefte hebben. Hoe kunnen we hun behoeften als startpunt nemen om de digitale werk- en leeromgeving inclusiever te maken voor iedereen?
Video fase 1 - Digitale inclusie binnen de HU
Video fase 2 - Vervolgonderzoek DLO Digitale Inclusie
Video - ADHD en digitale leeromgevingen
Video - ASS en digitale leeromgevingen
Video - Dyslexie en digitale leeromgevingen
Video - Neurodivergente student, docent en medewerker
Door middel van literatuuronderzoek, (generatieve) co-design sessies, interviews en groepsbijeenkomsten met experts op het gebied van neurodiversiteit, studenten, onderwijsprofessionals en onderwijsontwikkelaars, zijn behoeften in de digitale werk- en leeromgeving geïdentificeerd en richtlijnen voor verbetering ontwikkeld.
Er zijn geen producten gekoppeld
Afgerond
Niet bekend