Om aandacht te schenken aan de kwaliteit van peer-feedback kunnen studenten in dit onderzoek de kwaliteit van de feedback die zij geven verbeteren met behulp van een Avatar. In die training geeft de student de Avatar feedback waarop de student feedback ontvangt op de gegeven feedback.
Het doel van de training is om gespreksvaardigheden en feedback vaardigheden te verbeteren zodat de implementatie ervan wordt vergroot. In een veilige omgeving kunnen studenten zo lang en zo vaak oefenen met de Avatar wanneer het hen uitkomt, en waarbij anonimiteit 100% gegarandeerd is. Zodoende neemt training met een Avatar de spanning rondom het oefenen van feedback geven weg.
De verwachting is dat studenten training met een Avatar een prettige manier vinden om de vaardigheid van feedback geven te vergroten en daardoor vaker zullen oefenen. Dit zal vervolgens een impact hebben op de kwaliteit van feedback die zij aan hun peers en leerlingen geven.
Dit project wordt vooral vorm gegeven door eerder onderzochte waarde-perspectieven van stakeholders zoals, o.a. docenten, studenten en professionals. Met die menselijke waarden is de Avatar ontworpen middels de Value Sensitive Design methode die de ethische implementatie van digitale innovaties verzekert.
Er zijn geen producten gekoppeld
Lopend
Niet bekend