In werkplaatsen van "Onderzoek dat werkt" gaan leerkrachten, schoolleiders en onderzoekers op basis van een praktijkvraag uit de school aan de slag met nieuwe ideeën, kennis en oplossingen door middel van praktijkgericht onderzoek. Zo dragen we bij aan onderwijskwaliteit in de regio.
Het doel van de werkplaatsen is tweeledig: 1) het versterken van het evidence-informed (leren) werken van leerkrachten, en 2) het ontsluiten en ontwikkelen van een kennisbasis op regionaal niveau voor leerkrachten, scholen en besturen. Het onderzoek moet inzicht bieden in hoe we de werkplaatsen kunnen verduurzamen, zodat scholen blijvend kunnen inspelen op actuele, uitdagende onderwijsvraagstukken.
Het onderzoek moet inzicht bieden in hoe we werkplaatsen kunnen verduurzamen. Daarnaast leveren de werkplaatsen ook een belangrijke bijdrage aan de kennisinfrastructuur in de regio en draagt het onderzoek eraan bij dat scholen goed kunnen inspelen op complexe onderwijsvraagstukken.
Met drie interacterende onderzoekslijnen wordt beoogd inzicht te krijgen in wat nodig is om werkplaatsen te verduurzamen en opgedane kennis direct in de praktijk te brengen: (1) de werkplaatsen zelf, (2) de researchlijn en (3) de meta-werkplaatslijn. Deze lijnen staan met elkaar in verbinding en informeren elkaar.
Er zijn geen producten gekoppeld
Lopend
Niet bekend