Robots worden steeds meer ingezet in het onderwijs. Maar de motivatie van kinderen om met een robot te interacteren, verdwijnt vaak zodra de nieuwigheid eraf is. Hierdoor zijn leereffecten maar van korte duur. Hoewel de motivatie samenhangt met de relatie die kinderen met de robot opbouwen, is weinig bekend over hoe een robot relatievorming kan stimuleren. Dit project onderzoekt welke relatievormingsfactoren in de praktijk toepasbaar zijn en hoe robot-kind relatievorming gemeten kan worden, zodat hiermee het effect van robots – en daarmee de meerwaarde voor het onderwijs – kunnen vergroten.
Het project moet leiden tot een concreet en praktisch overzicht aan potentiële relatievormingsfactoren en meetinstrumenten voor de industrie en het onderwijs.
Onderzoekers brengen de potentiële relatievormingsfactoren en meetinstrumenten in beeld. Deze worden vervolgens besproken en op praktische toepasbaarheid beoordeeld binnen co-creatie workshops met een expertpanel bestaande uit praktijkpartners (onderwijs- en robotexperts). Inzichten worden gedeeld via praktijkproducten en blogs/congresbijdragen/publicaties.
Er zijn geen producten gekoppeld
Afgerond
Niet bekend