Leerlingen uit het voortgezet onderwijs bouwen en programmeren een Leaphy-robot. Daarna geven zij zelf als ‘near-peer teachers’ de Leaphy-lessen aan leerlingen in het basisonderwijs. Wij onderzoeken de effecten op zowel de vo- als de basisschoolleerlingen.
Met het onderzoek willen we kennis, vaardigheden en houding ten aanzien van technologie, robotica en near-peer teaching in kaart brengen bij leerlingen in het primair- en voortgezet onderwijs.
We observeren de Leaphy-lessen om de didactische aanpak te beschrijven. Met behulp van vragenlijsten en interviews onderzoeken we hoe kennis, vaardigheden en houding ten aanzien van technologie, robotica en near-peer teaching veranderen door deelname aan dit project.
We observeren de Leaphy-lessen om de didactische aanpak te beschrijven. Met behulp van vragenlijsten en interviews onderzoeken we hoe kennis, vaardigheden en houding ten aanzien van technologie, robotica en near-peer teaching veranderen door deelname aan dit project.
Er zijn geen producten gekoppeld
Afgerond
Niet bekend