Publinova logo
project

Rollen in moderne docententeams -een review


Beschrijving

Het bieden van toekomstbestendig hoger onderwijs is complex en maakt het docentenberoep veelzijdig. Deze review brengt die veelzijdigheid in kaart, rekening houdend met de verschillende werkcontexten van docenten en combinaties van hun rollen. De verworven inzichten kunnen vervolgens bijdragen aan het bevorderen van wendbaarheid, professionele ontwikkeling en samenwerking in teams.


Doel

Met deze overzichtsstudie beogen we verschillende docentrollen en mogelijke combinaties te identificeren, rekening houdend met verschillende werkcontexten van docenten. Dit overzicht levert hedendaagse rolbeschrijvingen op die kunnen helpen bij het bevorderen van wendbaarheid, professionele ontwikkeling en samenwerking in teams.


Resultaten


  • Een overzicht van docentrollen met korte beschrijvingen, mogelijke combinaties van rollen en in welke werkcontexten die zijn aangetroffen, op basis van empirie

  • Suggesties ter bevordering van wendbaarheid, professionele ontwikkeling en samenwerking 


Aanpak

in vijf stappen (Arksey & O’Malley, 2005) wordt een scoping review uitgevoerd:



  • onderzoeksvraag identificeren;

  • identificeren van relevante artikelen;

  • artikelen selecteren;

  • data in kaart brengen:

  • verzamelen, samenvatten en rapporteren van resultaten.


Producten

Er zijn geen producten gekoppeld



Projectstatus

Afgerond

Startdatum

Einddatum

Regio

Niet bekend