Docenten in het mbo voeren regelmatig stagegesprekken. Deze gesprekken zijn potentieel rijk, maar deze rijkheid blijft vaak onbenut. Een gesprekstool voor “het goede gesprek” opent de deur voor professionalisering van de mbo-docent en de verbetering van het stagegesprek. Zo dragen we bij aan betere begeleiding van de mbo-student.
Het doel van dit project is om een gesprekstool voor stagegesprekken te ontwerpen, in co-creatie met studenten, praktijkopleiders en mbo-docenten.
Het eindresultaat van het project is een gesprekstool die tot stand is gekomen door middel van co-creatie. De gesprekstool is getest in de praktijk en inzetbaar voor verschillende opleidingen bij het voeren van stagegesprekken.
We hebben gekozen voor een aanpak op twee sporen. Het eerste spoor zet in op ontwerpen in co-creatie. Het tweede spoor gaat uit van bouwstenen uit recent wetenschappelijk onderzoek. Deze twee sporen komen samen in een ontwerpproces waarin we een gesprekstool in drie rondes ontwerpen, implementeren en bijstellen.
Er zijn geen producten gekoppeld
Afgerond
Niet bekend