Hoe staat het met het werkplezier van docenten die in een zogeheten leerhuisteam georganiseerd zijn? Op basis van deze vraag van een school in het voortgezet onderwijs, onderzoekt het lectoraat Werken in Onderwijs het werkplezier en wat er eventueel beter kan.
Het onderzoek focust op werkplezier in de TAO, hier ook wel leerhuisteams genoemd. Het onderzoek beoogt inzicht te krijgen in hoe de balans is tussen werkeisen en energiebronnen in de docententeams en in concrete handvatten voor hoe die eventueel beter kan.
Twee teamportretten van de leerhuisteams die inzicht geven in hoe werken met TAO en werkplezier wordt ervaren.
Twee keer (in 2023 en in 2024) worden bij drie leerhuisteams groepsinterviews en een vragenlijst over werkplezier afgenomen. Voor elk team wordt een teamportret gemaakt, in samenwerking tussen de docenten, begeleiders, onderzoekers en schoolleiding. Mogelijke veranderingen worden in kaart gebracht.
Er zijn geen producten gekoppeld
Afgerond
Niet bekend