1e alinea column: Natuurlijk is de term digitale well being onzin. Het kan goed met je gaan op of via het internet maar well being blijft toch een analoge ervaring. Aan de andere kant, internet grijpt wel aan op well being. Daar kun je natuurlijk wel naar kijken en de vraag kun je natuurlijk wel stellen.
LINK
1e alinea column: Hoofdpijn of een wondermiddel? Organisatie van zorg. Dit is deel 2 van een blog over internet in de zorg. Internet zal niet alleen de interactie met de patiënt veranderen. Internet zal ook de organisatiestructuren, manier van verzekeren en financiering beïnvloeden. We zitten aan het begin van dit proces.
LINK
Dienstverleners die diensten aanbieden op internet kunnen te maken krijgen met het gedrag van hun klanten. Internet is een digitale openbare ruimte, waar mensen met hun uitingen of handelen anderen kunnen beschadigen. We denken dan aan uitingen die door derden als beledigend of als laster worden ervaren, of het aanbieden van inhoud die intellectuele eigendomsrechten schendt. De derde wiens belang wordt geschonden, zal willen weten wie de persoon is die dit heeft gedaan en zal dan een beroep doen op de internetdienstverlener om persoonsgegevens van de anonieme eigenaar van de informatie te achterhalen, de NAW (naam, adres, woonplaats) gegevens. De dienstverlener heeft er een zeker belang bij dat zijn klanten (de inhoudsaanbieders) geen onrechtmatige dingen doen via de diensten die hij aanbiedt, maar is niet zelf direct in zijn belang geschaad. Wat moet die dienstverlener dan met een verzoek om hulp bij de aanpak van de inhoudsaanbieder die de rechten van een derde partij schendt?
DOCUMENT
De rol van internet en intranet in overheidscommunicatie. Niet zomaar 'nieuwe' communicatiemiddelen. Intranet is veel eer te beschouwen als een nieuwe communicatieomgeving waar andere communicatiemiddelen (oud en nieuw) een plaats in kunnen krijgen.
DOCUMENT
1e alinea column: De (mobiele) digitale wereld dwingt bedrijven steeds meer zich op beweging en op de kern van hun toegevoegde waarde te organiseren. Met het toenemen van transparantie brengt internet als het ware de cent terug in de business. En we moeten weer terug naar het begrip waarom bedrijven eigenlijk bestaan, namelijk dat ze goedkoper dan de markt samenwerking kunnen organiseren.
LINK
BACKGROUND: Today's nursing school applicants are considered “digital natives.” This study investigated students' views of new health care technologies. METHOD: In a cross-sectional survey among first-year nursing students, 23 common nursing activities and five telehealth nursing activities were presented along with three statements: “I consider this a core task of nursing,” “I look forward to becoming trained in this task,” and “I think I will do very well in performing this task.” RESULTS: Internet-generation nursing students (n = 1,113) reported a significantly (p ⩽ .001) less positive view of telehealth activities than of common nursing activities. Median differences were 0.7 (effect size [ES], −0.54), 0.4 (ES, −0.48), and 0.3 (ES, −0.39), measured on a 7-point scale. CONCLUSION: Internet-generation nursing students do not naturally have a positive view of technology-based health care provision. The results emphasize that adequate technology and telehealth education is still needed for nursing students. [J Nurs Educ. 2017;56(12):717–724.]
DOCUMENT
Als beginnende websurfer ontwikkelt u al snel enige basiskennis en vaardigheden in het gebruik van Internet. Helaas blijft het vervolgens daar ook vaak bij, ook als u inmiddels naar de categorie gevorderden bent gepromoveerd. Dit doet zich vooral gelden als het gaat om het gebruik van het Internet als informatiebron. Hoewel u bij het zoekproces kunt beschikken over een heel scala aan instrumenten, beperkt u zich in de meeste gevallen tot een eenzijdige manier van zoeken. Inderdaad, via uw favoriete instrument, de zoekmachine.
DOCUMENT
Door de ontstellende hoeveelheid informatie en contactmogelijkheden op internet worden we op onszelf teruggeworpen. Het stelt ons voor de keuze wie we willen zijn en volgens welke waarden we willen leven.
DOCUMENT
Internet on the Outstation provides a new take on the digital divide. Why do whole communities choose to go without the internet when the infrastructure for access is in place? Through an in-depth exploration of the digital practices occurring in Aboriginal households in remote central Australia, the authors address both the dynamics of internet adoption and the benefits that flow from its use. The book challenges us to think beyond the standard explanations for the digital divide, arguing that digital exclusion is not just another symptom of social exclusion. At its heart, Internet on the Outstation is a compelling examination of equality and difference in the digital age, asking: Can internet access help resolve the disadvantages associated with remote living?Internet on the Outstation is the result of a multi-year research collaboration, which included a trial of internet infrastructure, training and maintenance in three small Aboriginal communities (known as outstations). During the research phase, Ellie Rennie, Eleanor Hogan and Julian Thomas were based at the Swinburne Institute for Social Research in Melbourne. Robin Gregory and Andrew Crouch worked at the Centre for Appropriate Technology, an Indigenous-owned research and training organization in Alice Springs. Alyson Wright worked for the Central Land Council, the representative body for traditional owners of the central Australia region.
MULTIFILE