1e alinea column: Digital doing van de docent. Je zou in de functiebeschrijving van docenten hun 'digital doing' capabilities kunnen expliciteren en er een onderdeel van de planning- en beoordelingscyclus van kunnen maken. 'Digital doing': je moet met internet kunnen omgaan net als vroeger met de bieb. Het is ook wel handig als je weet wat begrippen als chatten, swarming en twitteren inhouden. Dit kan door middel van elektronisch toetsen van de kennis, vaardigheden en houding van docenten. De score levert een knip op voor je salarisschaal.
LINK
This paper introduces a novel distributed algorithm designed to optimize the deployment of access points within Mobile Ad Hoc Networks (MANETs) for better service quality in infrastructure less environments. The algorithm operates based on local, independent execution by each network node, thus ensuring a high degree of scalability and adaptability to changing network conditions. The primary focus is to match the spatial distribution of access points with the distribution of client devices while maintaining strong connectivity to the network root. Using autonomous decision-making and choreographed path-planning, this algorithm bridges the gap between demand-responsive network service provision and the maintenance of crucial network connectivity links. The assessment of the performance of this approach is motivated by using numerical results generated by simulations.
DOCUMENT
De impact van digitalisering op de leraar, het curriculum en op de organisatie van onderwijsinstellingen valt niet te onderschatten. Achterblijven is geen optie in ‘the war for talent’. Frans van der Reep (Inholland lector Digital World) schetst de contouren van een digitaliseringsaanpak en geeft leraren gratis consult. “De leraar overbodig en de klas uit? Ik geloof er niets van.”
DOCUMENT