Past research on designing for behavioural change mostly concerned linear design processes, whereas in practice, Agile design methods are increasingly popular. This paper evaluates the possibilities and limitations of using Agile design methods in theory-driven design for behavioural change. We performed a design case study, consisting of a student design team working on improving waiting experiences at Schiphol Airport security and check-in. Our study showed that Agile design methods are usable when designing for behavioural change. Moreover, the Behavioural Lenses toolkit used in the design process is beneficial in facilitating theory-driven Agile design. The combination of an Agile design process and tools to evidentially inform the design enabled the design team to formulate viable and interesting concepts for improving waiting-line experiences. However, limitations also occurred: a mismatch between the rate at which the Scream method proceeded and the time and momentum needed to conduct in-depth research.
MULTIFILE
ABSTRACT When designing interventions for health, multidisciplinary teams increasingly work according to an ‘agile’ process. Potential benefits of this approach are better knowledge transfer, stakeholder inclusion, and removal of barriers to interactions. Unfortunately, the question whether agile approaches are useful in designing health interventions remains as yet unanswered. To contribute to current knowledge, we analysed the process and results of a large multidisciplinary project with an agile approach. Our case study shows such an approach may indeed be a feasible method for the development of health interventions. The process allowed for a high pace, and good stakeholder inclusion. Some limitations also occurred. The agile approach favours speed over rigour, which hinders integration of user research and scientific evidence in the development process. Multidisciplinary cooperation remains difficult because of the limited availability of experts and stakeholders. Finally, the difficulties in documenting the process and results of the agile approach limit its use in scientific projects. Published at https://research.shu.ac.uk/design4health/publications/2020-conference-proceedings Vol. 2
DOCUMENT
Deze publicatie richt zich vooral op het concept Design Based Research,gezien vanuit het perspectief van de bijna 40 lectoren die de hogeschool rijk is. Dit lectoratenoverzicht kan worden beschouwd als een atlas of reisgids waarmee de lezer een route kan afleggen langs de verschillende lectoraten. De lectoraten die actief zijn op het gebied van de Service Economy worden beschreven in hoofdstuk 2. De lectoraten die actief zijn op het gebied van Vitale Regio worden beschreven in hoofdstuk 3. De lectoraten die actief zijn op het gebied van Smart Sustainable Industries worden beschreven in hoofdstuk 4. De lectoraten die actief zijn op het gebied van de hogeschoolbrede thema’s Design Based Education en Research worden beschreven in hoofdstuk 5. Tenslotte wordt er in hoofdstuk 6 een eerste aanzet gedaan om één of meer verbindende thema’s of werkwijzen te ontdekken in de aanpak van de verschillende lectoraten. Het is niet de bedoeling van deze publicatie om een definitief antwoord te geven op de vraag wat NHL Stenden precies bedoelt met het concept Design Based Research. Het doel van deze publicatie is wel om een indruk te krijgen van wat er allemaal gebeurt binnnen de lectoraten van NHL Stenden, en om nieuwsgierig te worden naar meer.
DOCUMENT
In greenhouse horticulture harvesting is a major bottleneck. Using robots for automatic reaping can reduce human workload and increase efficiency. Currently, ‘rigid body’ robotic grippers are used for automated reaping of tomatoes, sweet peppers, etc. However, this kind of robotic grasping and manipulation technique cannot be used for harvesting soft fruit and vegetables as it will cause damage to the crop. Thus, a ‘soft gripper’ needs to be developed. Nature is a source of inspiration for temporary adhesion systems, as many species, e.g., frogs and snails, are able to grip a stem or leave, even upside down, with firm adhesion without leaving any damage. Furthermore, larger animals have paws that are made of highly deformable and soft material with adjustable grip size and place holders. Since many animals solved similar problems of adhesion, friction, contact surface and pinch force, we will use biomimetics for the design and realization of the soft gripper. With this interdisciplinary field of research we aim to model and develop functionality by mimicking biological forms and processes and translating them to the synthesis of materials, synthetic systems or machines. Preliminary interviews with tech companies showed that also in other fields such as manufacturing and medical instruments, adjustable soft and smart grippers will be a huge opportunity in automation, allowing the handling of fragile objects.
In Nederland heeft slechts 1% van de blinden een blindengeleidehond, terwijl een geleidehond het ideale hulpmiddel voor de doelgroep is. Een hond neemt de zichtfunctie over en neemt autonome navigatiebeslissingen wat een aanzienlijke fysieke energiebesparing oplevert voor de gebruiker. Helaas is een blindengeleidehond niet geschikt voor iedereen met een visuele beperking. Blindsight Mobility ontwikkelt een elektronisch sensor-gestuurd alternatief van een blindengeleidehond dat voor een bredere doelgroep toegankelijk is. Met moderne technieken brengt het zijn omgeving in kaart en begeleidt zijn gebruiker aan de hand, net als een geleidehond. Daarbovenop worden functionaliteiten toegevoegd die alleen mogelijk zijn met een elektronisch hulpmiddel.
The maritime transport industry is facing a series of challenges due to the phasing out of fossil fuels and the challenges from decarbonization. The proposal of proper alternatives is not a straightforward process. While the current generation of ship design software offers results, there is a clear missed potential in new software technologies like machine learning and data science. This leads to the question: how can we use modern computational technologies like data analysis and machine learning to enhance the ship design process, considering the tools from the wider industry and the industry’s readiness to embrace new technologies and solutions? The obbjective of this PD project is to bridge the critical gap between the maritime industry's pressing need for innovative solutions for a more agile Ship Design Process; and the current limitations in software tools and methodologies available via the implementation into Ship Design specific software of the new generation of computational technologies available, as big data science and machine learning.