Begin 2018 is in Zuid Kennemerland en Purmerend/Beemster in het kader van het tegengaan van schoolverzuim onder jongeren in deze regio het team Breed Inzetbare Professionals opgericht. Een Breed Inzetbare Professional (BIP) is in staat het kind door de hele keten heen te begeleiden. Voor het kind betekent dit dat er sprake is van een beperking van de vele schakelmomenten. In plaats van het kind dat door de keten beweegt langs verschillende professionals, beweegt het kind zich samen met één Breed Inzetbare Professional door de keten. Deze wijze van interdisciplinair samenwerken rond het van school verzuimende kind is nieuw in Nederland.
DOCUMENT
This paper addresses an approach to teaching embedded systems programming through a challenge-based competition involving robots. This pedagogical project distinguishes itself by incorporating international students from three international institutions through the Blended Intensive Program (BIP). The research findings indicate that this approach yields excellent results regarding student engagement and learning outcomes. The challenge-based program effectively promotes students' creative problem-solving abilities by combining theoretical instruction with hands-on experience in a competitive setting.
DOCUMENT
The implementation of the Ment4EU curriculum on social mentoring (Ciff & Brady, 2025) marked a historic milestone in the advancement of mentorship practices within Europe. Held in Leeuwarden, Netherlands, from 3 to 7 February 2025 as a blended intensive program, this initiative stands as the first known enterprise of its kind in the region. It successfully brought together approximately 250 participants from 29 countries, uniting academics, researchers, practitioners, and students who shared a passion for fostering social mentoring as a transformative tool for inclusion, education, and personal and professional development. This evaluation report serves as a comprehensive reflection on the outcomes of the program, assessing its methodologies, impact, and the exchanges that took place among participants. Through a detailed examination, I aimed to highlight the strengths of this pioneering initiative, identify areas for refinement, and explore pathways for broader implementation across Europe. The discussions, collaborations, and insights generated during this event have laid the groundwork for future advancements in structured mentoring, emphasizing its essential role in social cohesion and knowledge-sharing. Through this comprehensive exploration, the report aims to contribute to the ongoing discourse on social mentoring, offering insights into best practices, challenges, and opportunities for expanding mentorship frameworks in European academic institutions. This evaluation report is part of the Erasmus Plus Cooperation Partnership in Higher Education “Mentoring forSocial Inclusion in Europe: Sharing Knowledge and Building Capacity” (Ment4EU), project number 2023-1-AT01-KA220-HED-000158214
DOCUMENT
In de eindrapportage van het RaakPro IMDEP project [1] hebben we aangegeven dat ten aanzien van demo 6 niet alle gestelde onderzoeksvragen beantwoord konden worden. Het plan was om de in Nederland ontwikkelde CIGS zonnecelmodule van Solliance op een façade te vergelijken met verschillende commerciële dunne film zonnecel-modules en een standaard silicium zonnecel module op de balustrade van het balkon van Flexhouse. In het IMDEP project zijn voor november 2015 wel de 2 commerciële dunne film zonnecelmodules en de standaard silicium zonnecel modules gerealiseerd. Na overleg met projectpartner TNO-Solliance is komen vast te staan dat de benodigde dunne CIGS modules van Solliance binnen de projectperiode van IMDEP niet te voorzien waren, maar wel voor het einde van 2016. Bij het eindevent waar meer dan 40 bedrijven uit de zonne-energie en bouw wereld aanwezig waren, werd nogmaals herhaalt dat ze graag meer kennisinteractie en informatie over de ontwikkelingen van (dunne) film zonnepaneel wilde krijgen. We zouden graag in de periode tot januari 2018 de volgende onderzoeksvraag, die we in het IMDEP project niet konden afronden en in de eindrapportage en eindevent benoemd is, dan ook graag in de Top-up regeling van SIA willen onderzoeken. Dit in nauwe samenwerking met Solliance. Hoe is de performance (elektrische opbrengst) en de reliability van het CIGS product van Solliance ten opzichte van commerciële producten standaard silicium, commerciële CIGS en dunne film silicium producten in een gevel toepassing gedurende een periode van een half jaar en kunnen deze produkten op korte termijn op de markt een rol gaan spelen? Dit top-up project is voor Solliance en Hyet van belang omdat het inzicht geeft in hoe hun producten zich verhouden tot de commerciële producten en hoe hun producten door hun potentiele klanten ontvangen worden. De Wijk van Morgen bij Zuyd Hogeschool is een ideale locatie om bedrijven en onderzoeksgroepen bij deze ontwikkelingen te helpen. Voor dunne film zonnepanelen wordt een grote markt verwacht, omdat ze: - veel lichter gemaakt kunnen worden; - makkelijker op maat gemaakt kunnen worden; - en op grote schaal ook goedkoper gemaakt kunnen worden. Installateurs en andere partijen in de bouwwereld zijn zeer geintereseerd naar de komst van deze produkten, omdat ze nieuwe markten voor hun kunnen openen, waar nu niet silicium zonnepanelen gebruikt kunnen worden. Mede het IMDEP project is aanjager geweest voor het lectoraat Zonne-energie in de Gebouwde Omgeving. Het heeft de mogelijkheid geboden om kennis uit te bouwen over demonstratie en monitoring van zonnepanelen. Het heeft in 2016 geleid tot een onderzoekslijn van 4 fte, waarbinnen 2 TKI projecten en 1 Interreg project lopen. Dit Top-up project geeft de mogelijkheid om deze onderzoekslijn verder te versterken. [1] Eindrapportage IMDEP, 26-4-2016.