Attending to the emergent debates on tourism and (in)justice, this study critically examines the role of the Walled Off Hotel, Banksy's tourism-artistic intervention in Palestine, in constructing justice. Utilising the evidence from 15 in-depth empathetic interviews, it explores the ways in which local residents make sense of the Hotel and how they frame and experience (in)justices. While demonstrating how these interpretations are entangled with the broader geographic, social and political context, the paper discusses how different forms of justice circulate in this particular context. The new knowledge generated contributes to our further understanding of achieving justice-through-tourism as an affirmative praxis, while addressing the broader humanitarian, earthly, or otherwise existential crisis.
MULTIFILE
Hoewel kunstpraktijken op het eerste gezicht wellicht weinig gelijkenissen vertonen met die van adviseurs of coaches is ‘de kwestie zelfonthulling’ een mooie aanleiding om voorbij de evidente praktijkverschillen te kijken. Openingetje voor dit experiment: ook voor kunstenaars geldt dat de manier waarop en de mate waarin zij zichzelf ‘present stellen’ vaak zeer bepalend is voor de ontvangst van hun werk. Vanuit die voorzichtige overeenkomst tussen de kunst- en adviespraktijk verken ik in dit artikel een drietal zelfonthullingstrategieën. Doel is om via de band van de kunst chocola te maken van mijn eigen zelfonthullingskeuzes. Iets anders geformuleerd: kan de kunst mij helpen het gerommel met mijn eigen binnenkant te duiden en misschien zelfs op een hoger plan te tillen? Het volledige boek kan besteld kan worden via info@kloosterhof.nl
DOCUMENT