This research aims to investigate the impacts of Covid -19 on Bethlehem and examine the potential recovery strategies for the tourism sector during and after the pandemic. This research contributes in fulfilling intriguing gaps in literature on the impacts of Covid-19 on Bethlehem. All data collected were in the period of August and September 2020. This study is exploratory in nature applying qualitative and quantitative methods. Open-ended questions used in the interviews and the interviews were analysed. In addition, open and closed-ended questions carried out with fifty-two respondents from tourism business owners and key player stakeholders in Bethlehem’s tourism sector. The findings show that the COVID-19 pandemic resulted in that all Bethlehem’s tourism sector and sub-sectors suffered from the COVID-19 pandemic, however, the worst affected sub-sectors are souvenir stores and accommodation, while the least affected industry in the tourist restaurants sub-sector. The pandemic has resulted in massive job losses in Bethlehem. Bethlehem’s tourism sector has implemented pay cuts and laying off workers as a way of mitigating loss of revenue resulting from the outbreak of the COVID-19 pandemic. Finally, this research provides academic as well as managerial implications.
LINK
Bachelor-studenten van de Hotel Management School Maastricht beginnen hun opleiding Hoger Hotelonderwijs met een semester Hotel Orientation. De module Hotel Orientation was ten tijde van het onderzoek opgebouwd uit blokken van drie weken waarin studenten zich theoretisch oriënteren en gedurende steeds een week praktijkervaring opdoen in Teaching Hotel Château Bethlehem. Zodoende maken zij kennis met alle afdelingen van het Teaching Hotel: de keuken, het restaurant, housekeeping, services en de receptie. De opleiders zien dat de praktijkweken voor de studenten een rijke leerervaring opleveren en willen meer inzicht krijgen in de leeropbrengsten om deze te kunnen benutten in het curriculum van de module en van de opleiding. Aan het Lectoraat Professionalisering van het Onderwijs is gevraagd onderzoek te doen voor afstemming van het curriculum op de leerervaringen in het Teaching Hotel. Aan de hand van een vooronderzoek, samen met medewerkers en studenten van de Hotel Management School hebben de onderzoekers de onderzoeksvraag geformuleerd: Welke perceptie hebben studenten van wat ze leren in Teaching Hotel Chateau Bethlehem? Er is voor gekozen om studenten aan de hand van drie thema’s te interviewen: leeropbrengsten uit de leeromgeving, uit de begeleiding en persoonlijke leeropbrengsten. In totaal zijn 19 interviews met studenten gehouden waarbij de interviewdata uiteindelijk zijn ingedeeld in twaalf leeropbrengsten, zoals operationele vaardigheden, visie op de bedrijfscultuur, teamwerk, rol van de begeleiders, verantwoordelijkheid nemen, professioneel zelfvertrouwen, socialisatie en leermotivatie. Voor deze leeropbrengsten is op basis van de uitspraken van studenten een beschrijvende definitie geformuleerd. De onderzoekers hebben de beschrijvingen van de leeropbrengsten met een overzicht van de deelaspecten en enkele citaten van studenten gepresenteerd in een werkconferentie met medewerkers die in de opleiding verantwoordelijk zijn voor het curriculum: het management van het Teaching Hotel, de Werkgroep Praktijkleren, de Curriculum Commissie en de Directeur. De deelnemers aan de conferentie waren blij verrast door de hoeveelheid leeropbrengsten en de positieve waardering van studenten voor de praktijkweken in het Teaching Hotel. De aanwezigen in de werkconferentie stelden vast dat het onderzoek hun signalen bevestigt en helpt om deze collectief bespreekbaar te maken. Het onderzoek laat zien dat het Teaching Hotel een belangrijke bijdrage levert aan de opleiding van eerstejaars studenten. De onderzoeksbevindingen hebben ertoe geleid dat de Werkgroep Praktijkleren de opdracht heeft gekregen om voorstellen voor het beter benutten van de leeropbrengsten te ontwikkelen.
DOCUMENT
The understanding of visitor images is an important subject for tourism destination marketers. Although an increasing number of empirical studies explore images of several tourism destinations worldwide, limited research has been focussed on the tourism destination image of conflict areas. This study examines the image of Bethlehem by analysing Bethlehem's visitors' online publishing. Data was collected from popular travel blog sites, which include online posts about Bethlehem and its visitors' beliefs and evaluations. The results revealed that destination specific attributes in addition to primary image attributes are essential to understand the visitors' image of a conflict area. This study suggests that destination marketers of conflict areas should first accept their unique destination attributes, which do not change rapidly. The visitors' perceptions of Bethlehem and its people are based on more functional and psychological attributes than on holistic impressions. Destination marketers of conflict areas should craft a unique branding strategy that fits their destination best.
LINK