A case study and method development research of online simulation gaming to enhance youth care knowlegde exchange. Youth care professionals affirm that the application used has enough relevance as an additional tool for knowledge construction about complex cases. They state that the usability of the application is suitable, however some remarks are given to adapt the virtual environment to the special needs of youth care knowledge exchange. The method of online simulation gaming appears to be useful to improve network competences and to explore the hidden professional capacities of the participant as to the construction of situational cognition, discourse participation and the accountability of intervention choices.
Ondernemen in een veranderende wereld is geschreven voor beleidsmakers, managers, ondernemers, organisatieadviseurs en studenten. Vanuit diverse ontwikkelingen op het gebied van technologische connectiviteit, open innovatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen, outsourcing, de herrijzenis van China, samenwerking tussen organisaties, de veranderende consument, de veranderende marketing en authenticiteit, biedt Ondernemen in een veranderende wereld een nieuw perspectief op een veranderende wereld. In dit hoofdstuk wordt ingegaan op Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Vaak in één adem genoemd met duurzaamheid. Geen onderneming lijkt zich meer te kunnen veroorloven er niet aan te doen. Waar komt deze ontwikkeling vandaan? Wat moeten we nu precies onder maatschappelijk of duurzaam ondernemen verstaan? En is MVO verenigbaar met meer gangbare financiële ondernemingsdoelstellingen? Vragen die een antwoord, of minstens een aanzet daartoe verdienen.