Twitter timelines are increasingly populated with brand tweets that are linked to public events, a practice that is also known as real-time marketing (RTM). In two studies, we examine whether RTM is an effective strategy to boost sharing behavior, and if so, what event- and content-related characteristics are likely to contribute to its effectiveness. A content analysis of brand tweets from Nielsen’s top-100 advertisers (n=1500) shows that not all events are equally effective. RTM is only a more effective strategy (vs. no real-time marketing), when brand messages are linked with unpredictable events but not when brand messages are linked with predictable events. In a follow-up study, we examined what content characteristics improve the shareability of predictable RTM messages. A content analysis of RTM messages (n=143) from the Forbes top-100 brands showed that predictable events yield more retweets when the event is visually integrated in the brand tweet (vs. not visually integrated). The presence of event-driven hashtags did not lead to more retweets. Implications for theory and practice are discussed.
New social actors have emerged with the social media. Among them, we highlightedthe digital influencers, people who have millions of online followers, andinduce them in favor or against products and brands to be consumed. Therefore,we aimed to analyze this endorsement process carried out by digital influencers intheir online profiles, having as research field the fitness market that encouragespeople to evaluate and work tirelessly in their bodies. We used the Semiotic ImageAnalysis to investigate the postings of three Brazilian digital fitness influencersand identified four categories that configure the post format: body exposure, bodyextension, interaction between influencer and brand/product, and interaction betweeninfluencer and followers. By means of these categories, we identified thatthese influencers act as brand avatars, creating an intense link with these products,exposing their bodies in advertisements and extending the meanings of theirgood shape to endorsed goods and services.
MULTIFILE
In the grocery retail sector a systematic approach of brand portfolio strategy for own label brands has gained relevance in recent times. In this context, brand portfolio strategies can be considered common practice for retailers for brand architectures which should visualise a coordinated approach between private label brands and retail brands. This paper examines the brand architectures of four grocery stores in each Germany and the Netherlands. By using a model of Laforet & Saunders, the results show significant differences in the applied architectures of retailers compared to FMCG suppliers. It is the type of retail format that has the most significant impact on the type of brand architecture being applied in the grocery retail sector.
MULTIFILE
De fotonica industrie groeit snel in de Brainport regio. Multinationals zoals ASML maar ook talrijke MKB bedrijven werken aan complexe optische systemen. Zij concurreren op wereldschaal met high tech Amerikaanse en Aziatische spelers. Innovatie is daarvoor van levensbelang. R&D in de sleuteltechnologieën fotonica en geavanceerde fabricagesystemen levert hiervoor de hoognodige brandstof. Zo ook in dit project, waarbij twee high tech MKB bedrijven met Fontys 3D-metaalprinten op een nieuwe en slimme manier gaan inzetten voor fotonica. Complexe optische systemen bevatten meestal meerdere optische elementen (o.a. lenzen, spiegels, diafragma’s, lichtbronnen, sensoren) die onderling in een lichtweg gerangschikt en onderling afgesteld moeten worden. Hierbij worden z.g. optische mounts gebruikt om de positie van de individuele optische elementen vast te leggen en na afstelling te fixeren. Een dergelijke afstelmethode is vaak lastig (divergerend), tijdrovend en niet stabiel over de tijd (want gebaseerd op wrijvingsfixatie). Dit project onderzoekt als oplossing een geïntegreerd monolithisch 3D geprint montagesysteem voor optische elementen, waarbij gebruik gemaakt wordt van ruimtelijk georiënteerde 3D geprinte monolithische elementen (spelings- en hysteresevrij). Hiermee wordt de insteltijd aanzienlijk gereduceerd (doelstelling: 100% --> 30%). Tevens zal de positioneernauwkeurigheid van de hierin opgenomen optische elementen gegarandeerd zijn. Tenslotte zullen er aanzienlijk minder onderdelen in het ontwerp aanwezig zijn. Als concrete en haalbare demonstrator wordt een 3D geprinte monolithische optical mount voor de lichtweg van de “Arinna” laserinterferometer van IBSPE uit Eindhoven ontwikkeld en getest. 3D geprinte optical mounts zijn nieuw voor dit netwerk, maar Fontys en aangesloten ondernemers hebben de relevante ervaring in 3D metaalprinten en fotonica. Met de aangesloten fotonica netwerken Photon Delta, DSPE en PhotonicsNL kan de opgedane kennis snel opgeschaald worden en kunnen ook andere MKB bedrijven deze innovatieve mounts voor hun supply chains gaan onderzoeken.