This article will explore the Cradle to Cradle (C2C) framework for urban environments, focusing on the perception, utilization and maintenance of parks. The case study explores the perception of urban flora and the value of greenery in everyday life in The Netherlands. The reflection section addresses the difference between conventional and C2C approaches to greenery on the one hand and current green management policies and public opinion on the other hand. The author reflects on how urban planning policies can be better geared towards public awareness of C2C, and towards the implementation of ecologically benign management of urban flora. It is proposed that an implementation of urban green management consistent with C2C is feasible and desirable. It is feasible given the favorable shifts in public opinion in relation to urban sustainability, and it is desirable due to the basic cost-benefit analysis and increased need for urban sustainability. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in Urban Ecosystems. The final authenticated version is available online at: https://doi.org/10.1007/s11252-015-0468-2 https://www.linkedin.com/in/helenkopnina/
MULTIFILE
De sterke groei van b2b, b2c en c2c e-commerce zorgt echter voor nieuwe problemen op logistiek vlak. De straten worden drukker door rondrijdende bestelauto’s, er is meer vervuiling, verkeersonveiligheid en geluidsoverlast. E-commerce zorgt voor meer leveringen in steden, en dat onder grote tijdsdruk. Welke innovaties zijn nodig om de situatie te verbeteren? Wat zijn de tien belangrijkste trends in last mile bezorging?
DOCUMENT
Occasionkeuring Nederland is een initiatief om de particuliere autokoper de hand te reiken door middel van een toegankelijk en innovatief platform. Met het platform wordt er een brug geslagen tussen de koper en de verkoper door het bieden van zekerheid en transparantie tijdens de aankoop. Men kan vlak voor de aanschaf van zijn toekomstige auto beschikken over een onafhankelijke auto-expert die de autokoper kan voorzien van eerlijk en professioneel advies. Hierdoor kan voortaan iedereen in Nederland met een gerust hart een auto kopen, zonder onnodig risico te hoeven nemen. Hierdoor profiteren ook de aangesloten autobedrijven mee van de C2C-markt.
Product Service Systemen (PSS) hebben vaak als doel de milieu-impact van producten de verkleinen, maar leiden niet automatisch tot duurzame oplossingen voor de productie van diensten en producten. Er kunnen zelfs effecten optreden die tot een grotere milieu-impact leiden en de dienst minder duurzaam maken.