Business Intelligence neemt in de praktijk steeds meer toe. Deze schreeuw uit het bedrijfsleven moet door de hogescholen en universiteiten opgepikt worden. Dit blijkt niet alleen uit artikelen die gepubliceerd worden, maar ook de opdrachten voor scripties hebben steeds vaker onderwerpen gerelateerd aan business intelligence. Bedrijven vinden dit een lastig begrip, want ze vaak niet welke technieken ze moeten kiezen om tot meer rendement te komen en het dus heel praktisch toe te passen om beslssingen te nemen.
DOCUMENT
De afdeling Inholland Communicatie beheert een aantal social media platformen waarmee op corporate niveau wordt gecommuniceerd. Verder zijn veel 'eigen' - vaak onderwijs gerelateerde - platformen ontstaan en actief. Samen met het lectoraat Digital World is een project gestart om te onderzoeken of het mogelijk is een collectief gedeeld communitygevoel uit te dragen en online op te bouwen. Welke keuzes maak je, hoe communiceer je, wat stel je voorop: marketing of onderwijs?
LINK
Het doel van dit onderzoek is te onderzoeken onder welke omstandigheden en onder welke condities relatief moderne modelleringstechnieken zoals support vector machines, neural networks en random forests voordelen zouden kunnen hebben in medisch-wetenschappelijk onderzoek en in de medische praktijk in vergelijking met meer traditionele modelleringstechnieken, zoals lineaire regressie, logistische regressie en Cox regressie.
MULTIFILE
Design educators and industry partners are critical knowledge managers and co-drivers of change, and design graduate and post-graduate students can act as catalysts for new ideas, energy, and perspectives. In this article, we will explore how design advances industry development through the lens of a longitudinal inquiry into activities carried out as part of a Dutch design faculty-industry collaboration. We analyze seventy-five (75) Master of Science (MSc) thesis outcomes and seven (7) Doctorate (PhD) thesis outcomes (five in progress) to identify ways that design activities have influenced advances in the Dutch aviation industry over time. Based on these findings, we then introduce an Industry Design Framework, which organizes the industry/design relationship as a three-layered system. This novel approach to engaging industry in design research and design education has immediate practical value and theoretical significance, both in the present and for future research. https://doi.org/10.1016/j.sheji.2019.07.003 LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/christine-de-lille-8039372/
MULTIFILE
Dit onderzoek maakt deel uit van het een groter onderzoeksproject, getiteld Bronnen van Continuiteit. Professionaliteit van het Reclasseringswerk gesubsidieerd door Raak Publiek van Stichting Innovatie Alliantie. Dit onderzoeksproject, met een looptijd van september 2011 tot september 2013, is uitgevoerd door een samenwerkingsverband van vijf hogescholen, zes werkveldorganisaties en een universiteit. Het programma had tot doel om de professionaliteit en continuiteit van het reclasseringswerk een impuls te geven. Dit kwalitatieve deelonderzoek is ingebed in het onderzoeksprogramma Werkalliantie in Gedwongen Kader van het lectoraat WiJK HU, gestart met subsidie van Raak publiek. In de context van dit project wordt er op kwantitatieve wijze (deelproject 1 A) en kwalitatieve wijze (deelproject 1B) onderzocht wat kenmerken zijn van een effectieve werkalliantie in gedwongen kader. In deelproject 1b wordt getracht ‘het verhaal achter de cijfers’ te verhelderen en te illustreren en wordt er nagegaan wat de reclasseringswerkers zelf, los van de theorie, de meest bepalende kenmerken vinden. De onderzoeksvraag die overkoepelend is voor beide deelprojecten luidt: Wat zijn kenmerken van een effectieve werkalliantie in gedwongen kader, waarbij controlerende en begeleidende activiteiten worden gecombineerd? In dit deelonderzoek 1 B staan de volgende onderzoeksvragen centraal: Hoe denken de deelnemende reclasseringswerkers over de werkalliantie in de beroepspraktijk: welke kenmerken zijn volgens hen belangrijk en hoe zeggen zij dat zij hieraan werken? Op welke wijze tracht de reclasseringswerker reactance van clienten te beinvloeden en hoe is dit terug te vinden in de gespreksopnames? In hoeverre zijn de kenmerken die worden gemeten in de vragenlijsten van het kwantitatieve deel (1A) te herkennen in de gespreksopnames?
DOCUMENT
Hoe kan business onderwijs bijdragen aan een economie die deugt? Dat is de centrale vraag van de onderzoekslijn Reshaping Business Education (RBE) waar lector Jacco van Uden van De Haagse Hogeschool zich druk om maakt. Hierbinnen richt ik me in de periode april 2021-december 2022 op de vraag hoe het business onderwijs een plek kan geven aan ‘omgaan met onzekerheid’. Als kunstenaar weet ik dat onzekerheid ook een creatieve kracht is, die ingezet kan worden in een business context. Onzekerheid als bron van innovatie. In Jacco als lector Change Management heb ik een medestander gevonden voor dit onderwerp.
MULTIFILE
Bridging the gap between hospital and primary care is important as transition from one healthcare setting to another increases the risk on drug-related problems and consequent readmissions. To reduce those risks, pharmacist interventions during and after hospitalization have been frequently studied, albeit with variable effects. Therefore, in this manuscript we propose a three phase approach to structurally address post-discharge drug-related problems. First, hospitals need to transfer up-todate medication information to community pharmacists. Second, the key phase of this approach consists of adequate follow-up at the patients’ home. Pharmacists need to apply their clinical and communication skills to identify and analyze drug-related problems. Finally, to prevent and solve identified drug related problems a close collaboration within the primary care setting between pharmacists and general practitioners is of utmost importance. It is expected that such an approach results in improved quality of care and improved patient safety.
DOCUMENT