From the pubisher's website: This paper aims to chart the (moral) values from a robotic industry's perspective regarding the introduction of robots in education. To our knowledge, no studies thus far have addressed this perspective in considering the moral values within this robotic domain. However, their values could conflict with the values upheld by other relevant stakeholders, such as the values of teachers, parents or children. Hence, it is crucial to take the various perspectives of relevant stakeholder's moral values into account. For this study, multiple focus group sessions (n=3) were conducted in The Netherlands with representatives (n=13) of robotic companies on their views of robots in primary education. Their perceptions in terms of opportunities and concerns, were then linked to business values reported in the extant literature. Results show that out of 26 business values, mainly six business values appeared relevant for robot tutors: 1) profitability, 2) productivity, 3 & 4) innovation and creativity, 5) competitiveness, and 6) risk orientation organization. https://doi.org/10.1109/DEVLRN.2019.8850726
This article uses a study of the life-story narratives of former classmates of Dutch and Moluccan descent to argue that the constructionist approach to intersectionality, with its account of identity as a narrative construction rather than a practice of naming, offers better tools for answering questions concerning intersectional identity formation than a more systemic intersectional approach. The case study also highlights the importance of the quest for origins in narratives. It demonstrates that theories of intersectionality are not justified in subsuming the issue of belonging under the identity marker of ethnicity, when all identities are performatively produced in and through narrative enactments that include the precarious achievement of belonging. The case study demonstrates that if narrative accounts of a (singular or collective) life fail to achieve narrative closure regarding roots, attempts to trace routes are seriously hampered.
Rationale/Purpose: High-performance sport systems offer athletes access to a range of experts including excellent coaches. This study examines the macro-, meso- and micro-level factors associated with coaching elite women athletes within a high-performance sport system. Design/methodology/approach: This research was underpinned by constructionism and critical feminism. The data were collected via semi-structured in-depth interviews with 10 international male elite rowing coaches with experience in coaching men and women athletes and analysed using thematic analysis. Findings: The data shows that at the micro-level, coaches differentiate their practices based on the gender of the athlete. These practices are influenced by meso-level factors (perceived value of sport participated by women) and shaped by macro-level factors (socio-cultural background of the coaches). Practical implications: Coaches’ socio-cultural experiences influence their construct of gender and affect their approach to coaching women athletes. Hence identifying macro-level factors can help managers understand coaches’ perspectives, philosophy and practice at a micro-level. https://doi.org/10.1080/23750472.2019.1641139 LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/donna-de-haan/
MULTIFILE
Hogeschool de Kempel wenst middels de subsidie de infrastructuur van praktijkgericht onderzoek te behouden en te versterken. Zij willen hiermee twee zaken verbeteren, namelijk: - Het realiseren van een inhoudelijke focus. Binnen het Kempelonderzoekscentrum heerst geen traditie van een gemeenschappelijk conceptueel kader, waar dit nu actueel en urgent lijkt. Voor het beantwoorden van onderzoeksvragen wil het Kempelonderzoekscentrum een conceptueel kader ontwikkelen dat is opgebouwd uit relevante begrippen en hun onderliggende relaties. Het begrip waar het in alle onderzoeksprojecten om draait is verantwoordelijkheid (responsibility). - Sterke externe gerichtheid. Het belang van een dialoog met de praktijk is tweeledig. Enerzijds wil je in de praktijk de inhoudelijke focus, en vervolgens de vraagstellingen horende bij deze focus, ophalen. Anderzijds wil je het ontwikkelde conceptueel kader, en vervolgens ook de aanbevelingen die zijn opgenomen in de onderzoeksrapporten, in de praktijk toetsen. Er dient onderzocht te worden of de activiteiten hebben opgeleverd wat de praktijk voor ogen had, met andere woorden of de via praktijkgericht onderzoek ontwikkelde kennis ook daadwerkelijk in de praktijk wordt benut en tot welke opbrengsten dat leidt. De realisatie en de output van bovenstaande dient als input voor een te organiseren symposium – ten gevolge van Corona een mix van digitale en fysieke ontmoetingen – en levert, samen met het verbeteren van de informatievoorziening en vindbaarheid van het Kempelonderzoekscentrum op de website, een bijdrage aan de versterking van de externe zichtbaarheid in de ‘buitenwereld’.