Ervaringen met EFQM op hogescholen vanuit de Expertgroep HBO
DOCUMENT
Hoe de EFQM-methode van de Expertgroep HBO wordt gebruikt en wat de resultaten van ruim tien jaar werken met het model zijn
DOCUMENT
Vietnamese vertaling van Method for improving the quality of higher education based on the EFQM model
DOCUMENT
Vertaling van EFQM-methode voor hoger onderwijs. Engelse versie. Er is een vertaling in Lets, Tsjechisch, Spaans, Vietnamees.
DOCUMENT
How to design and implement a system of Total Quality Management in education
DOCUMENT
Hogescholen experimenteren in de Expertgroep HBO met EFQM
DOCUMENT
Een vergelijking van ISO en EFQM als hulpmiddel voor zelfevaluatie in het HBO.
DOCUMENT
Een vergelijking van ISO en EFQM als hulpmiddel voor zelfevaluatie in het HBO.
DOCUMENT
Verslag van een samenwerkingsproject op het gebied van kwaliteitszorg tussen Nederland en Vlaanderen
DOCUMENT
There are lots of definitions of quality, and also of quality in education. Garvin (1984)discerns five approaches: the transcendental approach, the product-oriented approach, the customeroriented approach, the manufacturing-oriented approach and the value-for-money approach. Harvey and Green (1993) give five interrelated concepts of quality as: exceptional, perfection (or consistency), fitness for purpose, value for money and transformative. A new definition of quality is needed to explain recent quality issues in higher education. This article describes a quality concept with four constituents: object, standard, subject and values. The article elaborates on the values. Four value systems derived from Beck and Cowan (1996) are transformed into four value systems on quality and quality management: control, continuous improvement, commitment and breakthrough. These value systems make it possible to explain some recent developments in quality management in higher education.
DOCUMENT