Eigenlijk is het heel eenvoudig. De meeste mensen maken graag iets bijzonders mee. Ze zijn nieuwsgierig, willen alles weten en weinig missen. En delen dat weer graag met anderen. Gemiddeld heeft iedereen zo'n 150 online en offline contacten aan wie ze een bijzonder verhaal kunnen doorgeven. En daarvan kun je als merk prima gebruik maken: zorg als merk voor iets opmerkelijks en u bereikt velen en maakt fans! Voorbeelden? De Douwe Egberts burendag en de Givolution van Ben&Jerry's laten zien dat deze merken meer zijn dan een lekker kopje koffie of romig ijsje. In 'Focus op fans' leert u hoe u zo'n strategie ontwikkelt en uitvoert. Het koppelt daarvoor drie thema's aan elkaar: fanstrategie + brandactivation + social media. Maak zelf fans en fans maken weer nieuwe fans. Om dat te bereiken, is het heel belangrijk dat de doelgroep onderdeel wordt van uw merkstory. Daarvoor heeft u een fanstrategie nodig. Die wordt in dit boek als nieuw fenomeen geïntroduceerd. Brandactivation is een aantrekkelijk middel om fans te boeien en binden. Het is bovendien een middel dat niet verzuipt in de dagelijkse overvloed van reclame. In dit boek ontdekt u tientallen voorbeelden van hoe u uw merk onderscheidend maakt door een opmerkelijke manier van communiceren. De krachtigste communicatiestrategie is wanneer iemand u iets aanraadt. Social media spelen daarbij een belangrijke rol. Ze zorgen ervoor dat de fanstrategie en brandactivation een grotere impact krijgen. Het vooral zeer praktische 'Focus op fans' laat zien hoe u een merk op een compleet nieuwe manier in de markt zet. Het is een uniek boek waar u meteen fan van wordt!
IMAGE
In het boek vind je 12 maal een concrete communicatiestrategie uitgewerkt. Dat zijn nieuwe, door de auteur ontwikkelde concepten als de fanstrategie, de ambassadeursstrategie en de WoM-strategie. Ook komen klassiekers aan bod als de positioneringsstrategie en de reputatiestrategie. Er was In Nederland en Vlaanderen nog geen boek waarin comunicatiestrategie concreet werd uitgewerkt. Dat maakt dit boek uniek en daarmee is het voor professionals en studenten een inspiratiebron vanwaaruit ze zelf aan de slag kunnen gaan. Kenmerkend zijn de canvasmodellen bij elke strategie en het denken en werken vanuit een metafoor, zoals de familiestrategie. Verder bevat het boek een visie op strategie en acht analysemodellen die het fundament voor de strategie leggen. De vele inzichten, citaten en zelfs verhalen over dieren maken dat je door dit kleurrijke boek een ware reis maakt. Wat in essentie ook de betekenis van strategie is. Een weg die een organisatie aflegt om haar doel te bereiken.
DOCUMENT
Het ontwrichtende effect van de digitale transformatie is onmiskenbaar. Een belangrijke component van een digitale transformatie is de digitale strategie. Die moet helder maken wat een organisatie wil bereiken met data en technologie.
DOCUMENT
Met voorlichtingscampagnes kun je het gedrag van mensen beïnvloeden. Om dit effectief te doen, zijn heldere strategische keuzes nodig. Hoe kom je tot zo'n campagnestrategie? De sociale wetenschap geeft hier steeds meer inzichten in. Om deze inzichten in de praktijk toe te passen, is het Campagne Strategie Instrument ontwikkeld. Dit instrument helpt om een analyse van het gedrag en onderbouwde keuzes te maken. Zo kan er vanuit de beleidsopgave een kansrijke campagnestrategie ontwikkeld worden. Doel: Met het gespreksmodel kom je tot onderbouwde keuzes voor een campagnestrategie. Het geeft in één oogopslag weer welke stappen er gezet moeten worden om hiertoe te komen. Dit gespreksmodel is gebaseerd op het rapport "Gedragsverandering via campagnes" (Ministerie van Algemene Zaken, 2011). Gebruik: het gespreksmodel kan als opening voor het eerste gesprek met de opdrachtgever (Ministerie) en opdrachtnemer (reclamestrategen) dienen. De stappen in het gespreksmodel kunnen worden doorlopen aan de hand van de vragenlijst.
DOCUMENT
Het Handboek e-business geeft inzicht in de manier waarop ICT onze levens en onze wereld aan het veranderen is. Het reikt de (toekomstige) ondernemer en manager handvatten aan om ontwikkelingen sneller te signaleren, consequenties voor de strategie te doorzien en daardoor beter te kunnen reageren op deze ontwikkelingen. Het biedt handvatten voor het samenstellen van een 'digitale agenda' voor elke organisatie. Professionals maar vooral ook beleidsmakers kunnen daar hun voordeel mee doen. Het Handboek e-business biedt ook aanknopingspunten voor docenten en studenten in het hoger onderwijs. Reacties op dit boek zijn welkom op: b.raessens@onsnet.nu U heeft het volgende product toegevoegd aan uw winkelmandje: Handboek e-business (4e druk)
DOCUMENT
De coronacrisis doet veel ondernemers veel pijn. Maar er komt een moment dat de lijn weer omhoog gaat. Bedenk daarom nu alvast een eigen exit-strategie.
LINK
Hoe vertaal je de strategie van een organisatie in een huisvestingsstrategie? Hoe creëer je een duurzaam evenwicht tussen de dynamische vraag en het statische aanbod? Hoe kun je de prestaties van de huisvesting continu monitoren en optimaliseren? Hoe kun je ingrijpende huisvestingsoperaties initiëren en (bij)sturen? Hoe creëer je een huisvestingsorganisatie die berekend is op al deze taken? Huisvestingsmanagement geeft duidelijke antwoorden op bovenstaande vragen.De vele praktijkvoorbeelden geven een goed beeld van het vakgebied, van de vragen waarmee alle organisaties worstelen, maar ook van verschillen tussen organisaties. Alle hoofdstukken bevatten handige kernbegrippen in de kantlijn, gekoppeld aan het register, en heldere samenvattingen. Ook bevat het boek een afkortingenlijst en literatuurlijst voor verdere verdieping. Huisvestingsmanagement is geschreven voor hbo-studenten van Facilitair Management, Corporate Real Estate Management en Vastgoed en Makelaardij. Daarnaast is het boek zeer geschikt als naslagwerk en zelfstudieboek voor professionals in het vakgebied. Het boek is ook beschibaar als e-book. Wat is nieuw in de tweede editie van Huisvestingsmanagement?De tweede druk van Huisvestingsmanagement is uitgebreid met actuele praktijkvoorbeelden en tekstblokken over onder meer duurzaam bouwen, herbestemming en smart buildings. Thema’s als de toegevoegde waarde van gebouwen en faciliteiten zijn verder uitgewerkt op basis van de nieuwste inzichten. Ook bevat deze editie een nieuw slothoofdstuk over reflecties op het vakgebied, de relatie tussen CREM en FM, en actuele ontwikkelingen zoals big data.
LINK
Veel bedrijven stemmen hun communicatie en interactie met de consument af door te segmenteren op kanaalgebruik. In deze studie tonen wij aan dat een focus op kanalen maar zeer beperkt bruikbaar is. Deze beperking is een logisch gevolg van het feit dat de meeste consumenten meerdere kanalen gebruiken, het online kanaal ondertussen veel verschillende vormen kent en kanalen steeds meer integreren. Het vaak gemaakte onderscheid online en offline verliest hierdoor zijn relevantie. In deze studie lichten wij toe hoe wij verschillende navigatie-strategieën hebben geïdentificeerd die aangeven hoe consumenten hun weg vinden in het kanalenlandschap in de verschillende fasen rondom een aankoop. Door kanaalgebruik te verklaren vanuit deze navigatie-strategieën ontstaat een stabiel en eenduidige model dat organisaties zal helpen een effectieve multi-channel strategie te formuleren
DOCUMENT
Retailers met een succesvolle multichannel strategie creëren kruisbestuiving tussen de diverse verkoopkanalen. Via welk kanaal consumenten hun aankoop uiteindelijk doen, wordt voor hen steeds minder belangrijk; het draait allemaal om klantbehoud. Dit blijkt uit een verkennend onderzoek van PwC en de Hogeschool van Amsterdam op basis van enquêtes en interviews onder directeuren en e-commerce managers van 41 grote en kleine multichannel retailers in Nederland.
MULTIFILE
Informatie- en communicatietechnologie (ICT) is doorgedrongen tot alle niveaus van de economie en samenleving. Bestaande grenzen tussen markten, bedrijven en consumenten worden opengebroken en nieuwe producten en diensten zijn steeds sneller, slimmer en goedkoper beschikbaar voor grote groepen consumenten. Door het toepassen van ICT kunnen transacties efficiënter en effectiever tot stand komen, als we tenminste met de nieuwe technologie leren omgaan. In E-business your business beschrijft de auteur het multidisciplinaire karakter van e-business. Het boek gaat over de invloed van ICT op de organisatie, de strategie en de marketing. Belangrijke ontwikkelingen zoals e-marketing, weblogs, RFID, internettelefonie, co-creatie, offshore outsourcing en mass customization worden op een heldere manier beschreven. Daarnaast geeft de auteur vijftig concrete tips om de omzet via internet te verhogen. Met dit boek raken studenten en managers vertrouwd met de wereld van e-commerce, e-business en internet.
MULTIFILE