Background: Phantom limb pain is a frequent and persistent problem following amputation. Achieving sustainable favorable effects on phantom limb pain requires therapeutic interventions such as mirror therapy that target maladaptive neuroplastic changes in the central nervous system. Unfortunately, patients’ adherence to unsupervised exercises is generally poor and there is a need for effective strategies such as telerehabilitation to support long-term self-management of patients with phantom limb pain. Objective: The main aim of this study was to describe the user-centered approach that guided the design and development of a telerehabilitation platform for patients with phantom limb pain. We addressed 3 research questions: (1) Which requirements are defined by patients and therapists for the content and functions of a telerehabilitation platform and how can these requirements be prioritized to develop a first prototype of the platform? (2) How can the user interface of the telerehabilitation platform be designed so as to match the predefined critical user requirements and how can this interface be translated into a medium-fidelity prototype of the platform? (3) How do patients with phantom limb pain and their treating therapists judge the usability of the medium-fidelity prototype of the telerehabilitation platform in routine care and how can the platform be redesigned based on their feedback to achieve a high-fidelity prototype?
Ultrasonic Verification is a new method for the monitoring large surface areas of CFRP by ultrasound with few sensors. The echo response of a transmitted pulse through the structure is compared with the response of an earlier obtained reference signal to calculate a fidelity parameter.
Binnen het lectoraat jeugdzorg van de Hogeschool van Amsterdam hebben we binnen meerdere projecten ervaring opgedaan met praktijkprofielen. Deze ervaringen delen we graag tijdens een interactieve workshop. In de workshop zullen wij een inleiding geven in het belang van bruikbare interventies, toelichting geven op het concept van handelingskennis, en bespreken hoe je een praktijkprofiel kunt ontwikkelen. We zullen hierbij ook in gesprek gaan met de deelnemers over de knelpunten die wij tegengekomen zijn. Daarnaast gaan we met een reeds ontwikkeld praktijkprofiel aan de slag om te ervaren hoe dit kan helpen om te leren en te reflecteren op het handelen. --Voor een goede implementatie is een bruikbare interventie nodig; concreet, toepasbaar, aan te leren, uit te voeren en te evalueren in de dagelijkse praktijk.Binnen de jeugdzorg zijn veel interventies in gebruik. Het is de vraag in hoeverre bij deze interventies sprake is van een bruikbare interventies waarin duidelijk is hoe de interventie toegepast moet worden in de dagelijkse praktijk. Het ontwikkelen van een praktijkprofiel biedt handvatten om de interventie concreter te omschrijven en zo tot een bruikbare interventie te komen. Zo’n praktijkprofiel kan vervolgens gebruikt worden om te (blijven) leren op de werkvloer en te reflecteren op het handelen. Dit draagt bij aan goede implementatie van de interventies en uiteindelijk aan kwaliteit van de zorg.Binnen het lectoraat jeugdzorg van de Hogeschool van Amsterdam hebben we binnen meerdere projecten ervaring opgedaan met praktijkprofielen. Deze ervaringen delen we graag tijdens een interactieve workshop.In deze workshop zullen wij een inleiding geven in het belang van bruikbare interventies, toelichting geven op het concept van handelingskennis, en bespreken hoe je een praktijkprofiel kunt ontwikkelen. We zullen hierbij ook in gesprek gaan met de deelnemers over de knelpunten die wij tegengekomen zijn. Daarnaast gaan we met een reeds ontwikkeld praktijkprofiel aan de slag om te ervaren hoe dit kan helpen om te leren en te reflecteren op het handelen.