Duurzaamheidsbalans: verschillende onderzoeksrapporten laten zien dat Europese grondstoffen voor eiwit in veevoer milieuvriendelijker zijn dan soja uit Zuid-Amerika. Het is daarom vanuit milieu-oogpunt wenselijk om meer regionaal geteeld eiwitrijk veevoer te gebruiken in Nederland.Ketenaanpak: De Raad meent dat voor het oplossen van de geïdentificeerde knelpunten een ketenaanpak essentieel is. Niet slechts één partij heeft de oplossing. Momenteel ontbreekt verbinding en kennis in de keten. Voor deze verbinding is het nodig dat alle betrokken partijen met elkaar open het gesprek aangaan en elkaar betrekken bij het oplossen van ieders knelpunten.Voornaamste knelpunten 1. HANDEL: Door afspraken zoals Blair House agreement en GATT is eiwit van buiten de EU goedkoop en is een achterstand opgelopen in kennis over en ervaring met Europese eiwitteelt. 2. TEELT: De teelt van eiwitgewassen is relatief onbekend bij Nederlandse boeren, rassen zijn verouderd of onvoldoende beschikbaar en het saldo is in veel gevallen nog te laag, waarbij positieve effecten onbekend of ondergewaardeerd zijn.3. VERWERKING en 4. SCHAAL: Regionaal eiwitrijk veevoer is onvoldoende beschikbaar, vooral omdat verwerkingsmogelijkheden nog beperkt zijn en de kleinere schaal extra kosten met zich mee brengt. Dit maakt tevens investeringen onaantrekkelijk.5. MARKT: Regionaal geteeld eiwit leidt als gevolg van een hogere kostprijs tot duurder veevoer. Het halen van een meerprijs bij de consument voor producten geproduceerd met regionaal veevoer lukt (nog) niet, mede omdat er onvoldoende bewustzijn is over de problematiek. Maatschappelijke organisaties, retail en de overheid spelen hierin een rol.
DOCUMENT
In Western Europe, cities that host International Organizations (IOs) have to deal with more and more competition. The last decade many IOs settled in Eastern European and Asian countries. Distributing IOs over several cities in Europe for reasons of political balance and give-and-take among governments play a role in these decisions. However, public policy networks are more and more operational in these negotiations. Apart from the political and administrative actors, others – as private actors and external lobbyists – play a role as well. This often leads to increased complexity and ineffective decisions. This paper examines four cases in which political gameplay influenced the location decision-making of IOs in The Hague and Geneva. First, I will introduce the subject, research method and the four cases. Second, I will discuss how public policy networks are increasingly complicating factors to the settling processes of IOs. Third, a reconstruction of the settlement processes of four IOs will illustrate this.
DOCUMENT
This paper explores America’s fascination with protectionism and economic nationalism, and argues that much of Donald J. Trump’s political-economic vision as 45th president of the United States is intimately tied-up with America’s idea of itself and its role in the world. Rather, as this paper demonstrates, economic-nationalism, in its many forms, is a deeply rooted American political-economic tradition that goes back as far as the nation’s very founding, and, indeed, as such has always been a latent political force in America’s political-culture. From its earliest founding days, protectionism versus free-trade has been a matter that has always bitterly divided America, and as such, economic nationalism, in the form of a threatening exit from the WTO, a possible re-negotiation of NAFTA, and high import tariffs for Mexico and China, although perhaps a dramatic shift after years of free-trade presidents, is nothing new under the American sun.
DOCUMENT
In deze bijdrage Migratie en politiek aan het congres over “Globalisierung und Flucht” in Eupen op 25 september 2004, worden eerst de begrippen met betrekking tot globalisering gedefinieerd , beschreven en geanalyseerd, vervolgens wordt globalisering gerelateerd aan migratie en de verschillende benamingen van migranten en integratie die daar in de loop van de tijd op zijn geplakt. Daarna komt uitvoerig het Nederlandse beleid aan de orde, dat trendsettend lijkt te zijn voor Europa. Tot slot enige opmerkingen over Europa en een opinie van David Pinto, hoogleraar/directeur van het intercultureel instituut (ICI) te Amsterdam, die wellicht aanleiding tot discussie kan zijn.
DOCUMENT
Een museumbezoek draagt iets bij aan het leerniveau van leerlingen, maar een op zichzelf staand museumbezoek heeft geen meerwaarde voor het ontwikkelen van kennis bij leerlingen. In dit artikel wordt gepoogd antwoord te krijgen op de vraag hoe de programma’s van het universiteitsmuseum en de kinderuniversiteit uitgebreid kunnen worden, met integratie van TalentenKrachtprincipes, zodat het wetenschappelijk denkproces van de leerlingen in het gehele arrangement gestimuleerd wordt. Om antwoord te kunnen krijgen op deze vraag is een beschrijvend onderzoek gedaan waarin realistische settings zijn gebruikt die bestaan uit museumbezoeken en klassikale lessen waarbij de interactie tussen de begeleiders en leerlingen zijn gemeten. De resultaten van het onderzoek laten zien dat begeleiders die kennis van TalentenKracht hebben een hoger redenatieniveau bij leerlingen uitlokken. De begeleiders die kennis van TalentenKracht hebben stellen veel open vragen aan leerlingen om wetenschappelijk redeneren bij leerlingen uit te lokken. De resultaten van een statistische analyse laten significante verschillen zien tussen de begeleiding van een begeleider die intensieve kennis van TalentenKracht heeft en begeleiders die geen kennis van TalentenKracht hebben. De begeleider die intensieve kennis van TalentenKracht heeft lokt complexere redenaties bij leerlingen uit
DOCUMENT
Conference organized by the Faculty of Social Sciences of Eötvös Loránd University, Hilscher Rezső Social Policy Association, Gyere Association and CARe Europe 3 Foreword 5 Section 1. Transition from institutional to recovery-oriented community care: challenges throughout Europe 5 Zsolt Bugarszki: Introduction 7 Jan Pfeiff er: Developments in Central and Eastern Europe with regard to transition from Institutional to Community Care 13 Robert van Voren: Reform of the mental health system in Eastern Europe and in the former Soviet Republics 17 Jean-Pierre Wilken: Developments in Western Europe with regard to transition from traditional to recovery oriented care 21 Dirk den Hollander: Recognition of power and the power of recognition
DOCUMENT
From the article : "In this paper the implications of different research approaches and methods are illustrated by using two projects of the authors. Both projects take place in the same context: exploring participatory innovation within Small-to-Medium sized Enterprizes (SMEs). The main aspects coming forward when comparing the research characteristics of both projects are the importance of time and momentum, the structural set up of the project, people or participants and the abilities of the people involved. The research goal and the background of the researcher are main determinants for the chosen research methods. We hope with this paper to make researchers aware of the implications of the research methods and approach on the results of the project."
DOCUMENT
This open access book states that the endemic societal faultlines of our times are deeply intertwined and that they confront us with challenges affecting the security and sustainability of our societies. It states that new ways of inhabiting and cultivating our planet are needed to keep it healthy for future generations. This requires a fundamental shift from the current anthropocentric and economic growth-oriented social contract to a more ecocentric and regenerative natural social contract. The author posits that in a natural social contract, society cannot rely on the market or state alone for solutions to grand societal challenges, nor leave them to individual responsibility. Rather, these problems need to be solved through transformative social-ecological innovation (TSEI), which involves systemic changes that affect sustainability, health and justice. The TSEI framework presented in this book helps to diagnose and advance innovation and change across sectors and disciplines, and at different levels of governance. It identifies intervention points and helps formulate sustainable solutions for policymakers, administrators, concerned citizens and professionals in moving towards a more just and equitable society.
MULTIFILE
Social media platforms such as Facebook, YouTube, and Twitter have millions of users logging in every day, using these platforms for commu nication, entertainment, and news consumption. These platforms adopt rules that determine how users communicate and thereby limit and shape public discourse.2 Platforms need to deal with large amounts of data generated every day. For example, as of October 2021, 4.55 billion social media users were ac tive on an average number of 6.7 platforms used each month per internet user.3 As a result, platforms were compelled to develop governance models and content moderation systems to deal with harmful and undesirable content, including disinformation. In this study: • ‘Content governance’ is defined as a set of processes, procedures, and systems that determine how a given platform plans, publishes, moder ates, and curates content. • ‘Content moderation’ is the organised practice of a social media plat form of pre-screening, removing, or labelling undesirable content to reduce the damage that inappropriate content can cause.
MULTIFILE