Reflectie op klachtbehandeling in moderne organisaties tegen de achtergrond van het onderzoeksgebied: legal management & technology. Klachtbehandeling kan met digitalisering gebruiksvriendelijker en laagdrempeliger worden. Door de inzet van digitalisering vanuit burgerperspectief bij klachtbehandeling kan de overheidsdienstverlening verbeteren. Dit zal ook kunnen leiden tot herstel van vertrouwen in de overheid.
DOCUMENT
Aanbieders van Wmo-voorzieningen zijn verplicht een zorgvuldige en laagdrempelige klachtenregeling te treffen. Verlenen diezelfde aanbieders zorg krachtens de Zorgverzekeringswet, dan zijn ze vanaf 1 januari 2017 gebonden aan de klachten- en geschillenbepalingen van de Wkkgz. Wat betekent dit voor de vormgeving van de klachtenprocedure voor Wmo-klachten bij deze zorgaanbieders, mede gezien het feit dat ook gemeenten, in het licht van hun integrale verantwoordelijkheid voor maatschappelijke ondersteuning, betrokken kunnen zijn bij dergelijke klachten?
MULTIFILE